Na uredništvo Žurnal24 se je obrnila bralka, ki je imela neprijetno izkušnjo s Pošto Slovenije. Kot je zapisala, je njen sin naročil poster iz ZDA, ki so ga po protokolu zaustavili na carini ter zahtevali podatke o plačilu. "Nakar so mi poslali elektronsko sporočilo o plačilu uvozne dajatve in storitve carine, ki je za poster, vreden 19,90 evra, kar 13,05 evra," je nadaljevala.
Omenila je, da je sicer ni razjezila sama višina zneska, ampak rok za spletno plačilo. Elektronsko sporočilo je namreč prejela v času šolskih počitnic, ko ni redno spremljala elektronske pošte. Naslednji dan po prejemu obvestila dajatev ni mogla več plačati preko spleta, saj je rok za plačilo omejen zgolj na 24 ur.
Tako kratek rok za plačilo na željo spletnih kupcev
Za odgovore smo se obrnili na Pošto Slovenije, od koder so nam pojasnili, da je za vse blagovne pošiljke, ki prispejo izven območja EU, treba plačati uvozne dajatve (carine in druge dajatve s podobnimi učinki) ter DDV.
Predmet uvoznih carinskih postopkov so vse blagovne pošiljke, ki prispejo iz območja izven EU. Posledično so tudi zavezane plačilu uvoznih dajatev (carine in drugih dajatev s podobnimi učinki) in DDV.
"Naslovniki prejmejo obvestilo (sms, elektronsko ali po pošti), da preko Portala Uvoz oddajo vse potrebne podatke za izvedbo carinskih formalnosti. Stranke lahko izvedejo spletno plačilo, plačilo Valu oz. izberejo način plačila ob prevzemu. Če v predvidenem roku stranka ne izbere načina plačila, je pošiljka avtomatsko poslana v dostavo kot odkupna pošiljka (plačilo ob prevzemu). Ob tem se storitev zaračuna skladno s cenikom storitev carinskega posredovanja," so pojasnili na Pošti Slovenija.
Zapisali so še, da so z omejitvijo roka na 24 ur naslovili željo strank oziroma spletnih kupcev, da so pošiljke dostavljene v čim krajšem času. Z rokom plačila je namreč pogojen tudi rok dostave.
"Rok 24 ur je določen na podlagi naših izkušenj glede hitrosti izvedbe spletnih plačil s strani strank, saj velika večina strank plačilo izvede v roku nekaj ur po prejemu obvestila. Pred časom je bil predviden rok za plačilo nastavljen na 48 ur, ki pa se v praksi ni izkazal za optimalnega, zato smo ga prilagodili na 24 ur, saj je za veliko večino strank najbolj primeren," so pojasnili.
Če fizična oseba oziroma kupec ne posreduje zahtevanih podatkov, se pošiljka petnajsti koledarski dan od datuma na obvestilu vrne pošiljatelju, so dodali za konec.
dezurni@styria-media.si
Ampak paradoks nastane, ko imaš že plačeno poštno storitev, kar je v večini primerov pa, ti dacarji zaradi carinjenja nabijojo še dodatno poštnino..In s tem neupravičeno dodatno služijo..In za to kupec nikoli od carinske pošte ne dobi argumentiranega odgovora.
Vse po poštnem ceniku, v čem je problem? Če je poslal(a) zahtevan račun ga naj še plača drugi dan in mirna Bosna!
Naj gre država v Q s takimi cariniki , ki n eznajo v knjigah najti klasifikacijo pregledanega predmeta ampak jim ti moraš posredovati stvari. Poleg vsake pošiljke je račun , saj pakete odpirajo a ne in na osnovi tega ocarinijo… ...prikaži več in svoj strošek dodajo k računu plačila pri prevzemu .