“V drugem delu delovnega zvezka za slovenščino ABC 1 Založbe Izolit je naloga, ki bi jo lahko označili za reklamo Mercatorjeve blagovne znamke Lumpi,” opozarja oče bodočega prvošolčka. “V otroški reviji me to niti ne moti, saj lahko nakup odklonim, toda v delovni zvezek, ki je predpisan, bolj ali manj odkrita reklama ne spada,” dodaja.
Ni reklama, je reklama
Direktor založbe Zdravko Grginič pojasnjuje, da gre v nalogi za slikovno branje, zato so vanjo vključeni predmeti, ki jih prvošolček lahko prepozna. “Mercator nam ni nič plačal, ne gre za oglas,” trdi.
Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor oglaševalske agencije Luna TBWA, pa meni, da ima naš bralec povsem prav. “Oglas za poli je objavljen v komercialni ediciji, oglašuje nagradno igro in je ob robu označen kot oglasno sporočilo; v tem primeru ni nič spornega. Pojavljanje blagovnih znamk v izrazito promocijskem kontekstu v predpisanih in obveznih učnih gradivih pa je nedopustno in pomeni tudi kršenje oglaševalskega kodeksa,” razlaga.
Blagovna znamka Lumpi je sicer prenovila logotip, spomni Rakušček, “a kljub temu je animirani fantiček Lumpi zaradi preteklega oglaševanja dobro znan kot maskota znamke tako med starši kot med otroki. Taka naloga se v učnem gradivu nikakor ne bi smela pojaviti.”
Ne spada v učno gradivo
S tem se načeloma strinjajo tudi na šolskem ministrstvu, a opomnijo, da se potrjujejo le učbeniki, delovni zvezki pa ne. “Učbeniki, razen izjemoma, ne smejo vsebovati reklamnih sporočil in oglasov. Tudi za druga učna gradiva, ki se ne potrjujejo, bi bilo treba upoštevati ta merila, a to v zakonodaji ni opredeljeno,” pojasnjujejo in dodajajo, da “delovne zvezke pripravljajo založniki, izbirajo pa učitelji oziroma strokovni aktivi”.
Ali bodo v primeru Lumpi vendarle kakorkoli ukrepali, pa jim z ministrstva v enem tednu “zaradi dopustov” še ni uspelo odgovoriti.
53
ogledov
Pouk z oglasi, pri Lukšiču pa nič
Oče prvošolčka. Trdi, da je v predpisanem delovnem zvezku reklama. Po mnenju ministrstva ta tja ne spada, a to ni v njegovi pristojnosti.