Slovenija
14650 ogledov

Tristotrideset jih je moralo plačati po 500 evrov

DARS Saša Despot
Lani je Dars izdal skoraj za polovico manj plačilnih nalogov kot pretekla leta.

Od 1. februarja se morate na cesto odpraviti z letno vinjeto za leto 2019, saj stare ne veljajo več, sicer je precej možnosti da vas oglobijo, saj nadzor izvajajo 24 ur na dan. "Cestninski nadzor dnevno izvajajo ekipe cestninskih nadzornikov, v vsaki ekipi sta po dva sodelavca," razlaga Marjan Koler z Družbe za avtoceste. "Te ekipe pokrivajo celotno avtocestno omrežje in so na delu ves teden, 24 ur dnevno."

Največ jih oglobijo julija in avgusta

Dars izda največ plačilnih nalogov zaradi neuporabe ali nepravilne uporabe v času glavne turistične sezone, v juliju in avgustu, ko je največ tranzitnega prometa, in ne februarja, ko se prenehajo uporabljati stare letne vinjete.

Cestninski nadzorniki svoje delo opravljajo po naprej določenih mesečnih in tedenskih načrtih, ki jih, če je treba, tudi dnevno prilagajajo spremenjeni prometni situaciji. "Taktiko in metodiko dela cestninski nadzor prilagaja različnim dejavnikom, ki vplivajo na odkrivanje storilcev prekrška," razlagajo pri Darsu. "Strategija njihovega dela je tesno povezana s prometnimi tokovi, še posebej pa tudi s turistično sezono."

Vinjeta Avto Zelena luč za enotno cestninjenje

Tako se denimo v poletnih mesecih izvaja največ kontrol ob vstopih v državo in na izstopih. "V tem času delamo tudi več preusmeritev prometa skozi počivališča na vstopih in izstopih iz države, ko nam količina prometa to omogoča," pojasnjuje Koler. "V poletnih mesecih se v notranjosti države izvaja manj nadzora, več nadzora v notranjosti države izvajamo izven turistične sezone. Ne glede na to, koliko nadzornikov bi imeli na voljo, pa ne moremo izvajati kontrol tam in takrat, ko je največ prometa, še posebej pa ne, ko vozila vozijo v strnjeni koloni. Prvi razlog za to je prometna varnost, drugi pa zmanjševanje pretočnosti prometa."

Lani ciljno preverjali tovorna vozila

Cestninski nadzorniki DARS so lani izdali skupno nekaj več kot 27.000 plačilnih nalogov zaradi neuporabe ali nepravilne uporabe vinjet, kar je precej manj kot pretekla leta, ko so v povprečju izdali 50.000 plačilnih nalogov. 

Razlog za zmanjšano število plačilnih nalogov v letu 2018 je predvsem v tem, da je bil nadzor nad plačevanjem cestnine ciljno usmerjen na tovorna vozila. "S policijo in FURS pa smo se dogovorili, da bodo oni poostrili nadzor nad uporabo vinjet, kar so tudi storili," pojasnjuje Koler. "V prvem četrtletju 2018 smo bili praktično ves čas brez najmnanj treh vozil cestnega nadzora, ker so bila na predelavah na novo opremo za elektronsko cestninjenje DarsGo."

Od 1. 4. 2018, torej od uvedbe novega elektronskega cestninjenja za težka vozila dalje, pa do konca januarja 2019 so cestninski nadzorniki DARS v okviru nadzora plačevanja cestnine v okviru sistemu DarsGo (elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku, ki velja za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone) izdali skupno nekaj več kot 9400 plačilnih nalogov (od tega nekaj več kot 8500 v lanskem letu, od 1. 4. dalje, odkar je v veljavi nov elektronski sistem sistem DarsGo).

Dars in osvetljeni smerniki Naša AC Avto Dars uvedel novost, vozniki zelo zadovoljni

Kljub temu, da je bilo lani izdanih manj plačilnih nalogov zaradi neuporabe ali nepravilne uporabe vinjet so bili prihodki iz naslova prodanih vinjet višji glede na leto pred tem. Od uvedbe novega elektronskega cestninjenja za težka vozila DarsGo, 1. aprila 2018, pa do konca januarja 2019 so cestninski nadzorniki izdali tudi za nekaj več kot 9400 plačilnih nalogov za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone.

Večina jih plača polovičko

Če uporabljamo cestninsko cesto brez veljavne vinjete za določen cestninski razred, je predpisana globa 300 evrov. Če vinjete ne namestimo na vozilo z njenim prvotnim lepilom ali če z nedovoljenim posegom spremenimo oz. zmanjšamo učinkovitost lepila, pa globa znaša 500 evrov.

Večina kršiteljev se, v primeru, da jim je izdan plačilni nalog, odloči za plačilo polovičke v višini 150 evrov. Takih je kar 98 odstotkov, medtem ko jih se slabe dva odstotka plača polno globo 300 evrov. Tudi kršiteljev, ki dobijo globo za nepravilno nameščeno vinjeto je vsako leto kar nekaj. Lani so jih s 500 evri oglobili 330, leto poprej pa kar 982.

Dars pluženje 27. aprila Slovenija Za zastoje niso krivi plugi, ampak gostota prometa

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 12
  • Avatar olor
    olor 22:44 01.marec 2019.

    Ne vem zakaj niso nameščene kamere z visoko resolucijo, s katerimi bi pregledovali vozila in na določenih lokacijah, ali ob izvozu iz AC tudi kaznovali prekrškarje, sploh pa tujce, ki mnogi nimajo vinjet. Mi smo plačali izgradnjo, nato še plačamo ...prikaži več vsako leto cestnino, nato pa še vinjeto. Tujci se pa vozijo zastonj po naših cestah, fajn se majo.

  • silhuet 17:05 01.marec 2019.

    Naše AC so dvakrat dražje, glede na dolžino AC kot v A. V A nikomur niti na misel ne pride, da bi šel na AC brez vinjete, saj imajo dober NADZOR. Pri nas, DARS-ovske gnide VČASIH IZJEMOMA majčkeno pokontrolirajo. Če ...prikaži več bi črvivi DARS-ovci zares kontrolirali vinjete, bi nabrali od kazni toliko denarja, da bi lahko vinjete pocenili na prvotno ceno, kot smo jo imeli ob uvedbi. Vas zanimajo plače na DARSU ? Če bi zvedeli njihove plače, bi se marsikomu zvrtelo od VIŠINE in bi ga zadela kap !!

  • ode 15:34 01.marec 2019.

    Avtocesta je namenjena tistim, ki imamo denar za cestnino, da hitreje pridemo od točke B do točke A. Pri tem porabimo manj goriva in manj uničimo avto. Za reveže je pa vedno vzporedna, navadna cesta. Če vse upoštevamo, se vedno ...prikaži več splača kupiti celoletno vidnjeto.