Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da morajo biti med vožnjo v motornem vozilu pripete osebe na vseh sedežih, kjer so vgrajeni varnostni pasovi. Otroci do 150 centimetrov pa morajo biti ustrezno zavarovani v otroških varnostnih sedežih.
Javna agencija RS za varnost prometa ugotavlja, da varnostni pas dejansko zmanjšuje posledice prometnih nesreč. Statistike kažejo, da bi ob dosledni uporabi lahko zmanjšali število umrlih potnikov v vozilih za 50 odstotkov.
Do kršitev zakona najpogosteje prihaja pri odraslih potnikih na zadnjih sedežih v osebnih avtomobilih ter pri potnikih v kombijih in avtobusih.
"Da se pripnemo, je potrebnih samo nekaj sekund," pravi Bojan Kos s kranjske policije in nadaljuje, da v nasprotnem primeru ogrožamo svojo lastno varnost, potnik, zlasti na zadnjih sedežih, pa tudi varnost ostalih.
Strokovnjaki so ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 odstotkov manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove. Namreč, če pride do nesreče, so sile, ki delujejo na telo, prevelike, da bi se obdržali na sedežu, zato praktično vedno pride do poškodb – tudi pri manjših hitrostih. "Pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo samo 30 km/h, je udarec na naše telo enak padcu z višine 3 metrov, pri hitrosti 50 km/h pa je sila enaka 10-metrskemu padcu v globino. Pri večjih hitrostih ta sila skokovito narašča in je pri hitrosti 100 km/h že enaka padcu z višine 40 metrov, kar pomeni veliko verjetnost za hude poškodbe," še opozarja Kos s kranjske policije.