V tem letu sta na cestah življenje izgubila že dva motorista, lani 22 motoristov in še dva voznika mopeda. Čeprav motoristi po podatkih Agencije RS za varnost prometa predstavljajo le 6,5 odstotka udeležencev v prometu, pa je med vsemi, ki so na cesti izgubili življenje, kar 18 odstotkov motoristov.
Največ motoristov življenje izgubi zaradi neprilagojene hitrosti. "A to ne pomeni, da niso vozili po omejitvah. To lahko pomeni tudi, da zaradi hitrosti niso uspeli zvoziti ovinka," je povedal policist Matjaž Leskovar z Generalne policijske uprave, ki navedel, da so večino smrtnih nesreč povzročili motoristi. Lani je bilo kar 82 odstotkov takih, ki so sami povzročili prometno nesrečo, od tega jih je tretjina imela izpit manj kot dve leti.
V največ primerih - 41 odstotkov - je motorist padel in zadel v objekt, v 23 odstotkih primerov je motorist trčil v osebni avtomobil, 18 odstotkov nesreč pa je bilo zaradi nepravilnega prehitevanja.
Na cesti so še udarne jame in pesek ...
"Res pomembno, da pred začetkom sezone opozorimo voznike, da se ustrezno - psihofizični - pripravijo in da ustrezno pripravijo tudi svoje motorno kolo," je ob začetku motoristične sezone opozoril Leskovar, ki je nadaljeval, da je pred začetkom sezone poleg motorja potrebno pregledati tudi pnevmatike, motorno olje ter zaščitno opremo, za katero je priporočljivo, da je dobro vidna.
Igor Velov, direktor agencije za varnost prometa, pa je izpostavil, da so na cestah za motoriste še vedno težki pogoji, saj so vozišča še vedno polna peska, udarnih jam, asfalt pa je hladen in tako ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik.
Prve popravke poškodovanih cest po zimi na direkciji za infrastrukturo obljubljajo do sredine aprila. Popravila bolj poškodovanih odsekov pa bodo trajala vse leto.
Letos tudi nadzor iz zraka!
Policisti bodo zato tudi letos v času motoristične sezone poostreno nadzirali motoriste, pri čemer bodo letos uporabili tudi helikopterski nadzor. Ta helikopterski nadzor, ki omogoča prepoznavo registrskih tablic tudi do dveh kilometrov, pa ne bo namenjen le motoristom, ampak tudi tistim, ki na voznike enoslednih motornih vozil niso dovolj pozorni in na primer z odvzemom prednosti ogrožajo življenja.
barbara.erzen@zurnal24.si
Poleg kazni , mu zaračunati tudi pol ure leta !
Odvzem prednosti motoristu je rezultat prevelike hitrosti slednjega . Če je omejitev 40 oni pa prgonjo 80 ali pa celo 100 je to še enkrat manjši čas , ki ga ima šofer in katerega mu garantira prometni znak 40 ,… ...prikaži več , za varno vključitev iz neprednostne ceste ! Isto velja pri levem zavijanju , ker motoristi kretensko prehitevajo , sploh pa ne vedo kje so odcepi ! Čudi me da ni v statistiki kot razlog navedeno tudi sonce-zaslepitev , kajti sigurno je tudi ono razlog , da se motoristi spregledajo !
Odvzem prednosti je pogosto tudi posledica prevelike hitrosti motorista, ki se mora v prvi vrsti sam zavedati, da je šibkejši člen v prometu. Preveč udeležencev v prometu se zanaša, da bo za njegovo varnost skrbel nekdo drug - sorry, no… ...prikaži več go, če hočeš preživet. Najprej pazi nase in s tem boste tudi na druge, ne glede na to katero prevozno sredstvo uporavljate ali ste peš.