Ljubljana. “Izgubila sem vsakršno upanje, da bom prejela plačilo za svoje delo,” je povedala študentka, ki je od avgusta do oktobra delila letake za podjetje Povračilo. Dobila naj bi slabih 300 evrov, za pomoč pa je se je obrnila tudi na študentski servis (ŠS) PikaCom, kjer so izdali napotnico za delo v podjetju. Tam so ji po njenih besedah šele konec leta povedali, da je podjetje pri njih znano po zamudah pri plačilih.
Opozorilo. V e-Študentskem servisu so dejali, da študente pri naročilu napotnice opozorijo na morebitne zaplete pri izplačilu, za nekatera podjetja pa napotnic zaradi tega ne izdajajo več. Študentom in dijakom svetujejo, naj se čim prej obrnejo na servis. “Izterjava zaslužka je ena njegovih osnovnih in bistvenih nalog.”
Delo ji bodo plačali
“Danes je šlo vse v plačilo, tako da dolgov nimamo več,” je povedal Smail Baraković iz podjetja Povračilo. Po njegovih besedah študente plačajo vedno, ko delo opravijo korektno. Dejal je, da s študentko niso imeli težav, na vprašanje, zakaj ji torej za opravljeno delo do včeraj še niso plačali, pa je odgovoril le, da so v primerjavi z drugimi podjetji zelo korektni plačniki.
V ŠS PikaCom so razložili, da študentom, ki se zanimajo za delo pri podjetju, s katerim imajo zelo negativne izkušnje, to zagotovo sporočijo. Navedb študentke o tem, da tega niso pravočasno storili, niso komentirali. “Nemalokrat se dogaja, da tudi študenti ne opravijo svojega dela v skladu z dogovorom (oddaja poročil, urejanje dokumentacije),” so dejali in dodali, da podjetij ne morejo obsojati brez konkretnih ugotovitev, za katere včasih potrebujejo več časa, vse primere morebitnih neplačil pa rešijo.