Ljubljana. “Taksimeter mora biti vključen od začetka do konca vožnje. Tudi račun je treba izdati na podlagi prevožene razdalje,” je glavni prometni inšpektor Jurij Kos odgovoril na naše vprašanje, ali lahko taksist zaračuna pavšalno ceno. V Žurnalu24 smo namreč objavili zgodbo Mirjam Kanalec, ki je povedala, da se je le enkrat peljala z belim londonskim taksijem, ki je prilagojen za invalide: “Račun je bil kar 15 evrov, voznik pa taksimetra sploh ni vklopil. Rekel je, da se je z nekaterimi invalidskimi organizacijami dogovoril za pavšal, ker se mu sicer ne bi splačalo.”
Marija AndlovicTaksist s 15 evri ne bo obogatel. Moral bi dobiti še kakšno finančno pomoč za svoje delo.
Le opozorili so ga
Zagrožena globa za opravljanje prevoza brez vključenega taksimetra je za voznika 420 evrov, za taksi prevoznika od 1.500 do 1.700 evrov, za odgovorno osebo prevoznika pa od 500 do 650 evrov, je povedal inšpektor. Dodal je, da so na podlagi naših vprašanj opravili nadzor pri lastniku belega londonskega taksija Marku Šabiću. “Ker med kontrolo ni opravljal taksi prevoza, nismo ugotovili kršitve nepravilne uporabe taksimetra, smo ga pa opozorili, da mora biti vedno vklopljen od začetka do konca vožnje.”
Spomnimo, da je Šabić prejšnji teden na pritožbe invalidov odgovoril: “Če me invalid ustavi na cesti, je cena enaka kot za vse druge. Če pa sem na Viču in me kliče, naj pridem v Vevče, taksimeter vklopim, ko sem na Viču, in izklopim, kjer želi izstopiti, to pa bi stalo 20 ali 30 evrov. Pavšal je zato pravičnejša in cenejša možnost.”
Pozitivne izkušnje
Tudi upokojenki Mariji Andlovic, ki ima multiplo sklerozo in je že štiri leta priklenjena na invalidski voziček, se pavšal ne zdi sporen. “Prevoz invalidov je drugačen, ker je z nami več dela. Prej sta morala z mano po opravkih sinova, zdaj pa se lahko popolnoma zanesem na Šabića, ki me spremlja do vhodnih vrat doma na Poljanah. Vedno je točen, prijazen in zanesljiv,” pravi in doda, da se ji cena 15 evrov ne zdi previsoka, čeprav je Kanalčeva za enako razdaljo z navadnim taksijem plačala trikrat manj. “Ta taksist ne bo obogatel s 15 evri na vožnjo. Moral bi dobiti še kakšno finančno pomoč za svoje delo”, je prepričana Andlovičeva. Z Mestne občine Ljubljana so odgovorili, da taksi prevozov ne subvencionirajo.