Slovenija
23 ogledov

Ozko je, a ni cestnine

mirnska dolina mirna most tovornjak Jerca Božič Kranjec
Tovornjaki. Domačini opažajo vse več takih, ki ubirajo cenejšo bližnjico.

“Odkar so v Zidanem Mostu poglobili podvoz, se skozi Mirnsko dolino valijo težki tovornjaki s tujimi registrskimi tablicami, ki gotovo niso vsi namenjeni v nekaj tukajšnjih podjetij. Gre za tovornjakarje, ki se izogibajo plačilu cestnine,” je prepričan naš bralec Dušan.

Nevarno za domačine

Predvsem ob ponedeljkih in petkih jih je, kot pravi, za cele konvoje. “Zaidejo tudi na lokalne ceste, ker jim navigacija pokaže najkrajšo pot, in tako se znajdejo na Trebelnem, kjer je cesta preozka, potem pa obračajo in povzročajo kaos,” razlaga.

Povečan tranzit opaža tudi Anton Maver, župan Občine Mokronog - Trebelno. “Občutimo ga že dolgo, še posebno pa zadnji dve leti. Resno težavo imamo z njim v središču Mokronoga, pa tudi sicer je nevaren za domačine,” nam je dejal Maver. O tem so se s pristojnimi na Direkciji Republike Slovenije za ceste (DRSC), kot pravi, že večkrat pogovarjali in tudi na ta račun zahtevali ureditev pločnika.

Polmilijonska škoda

Na DRSC, kjer smo spraševali o morebitni omejitvi tovornega prometa, so nam povedali, da iz podatkov avtomatskih števcev prometa izhaja, da se je promet na cesti Trebnje–Mokronog med letoma 2007 in 2011 v povprečju zmanjšal z okoli 240 na 200 vlačilcev in tovornjakov, težjih od 7,5 tone, na dan, zato omejitve na tem odseku ni.

Sicer se je ena od zadnjih omejitev tovornega prometa zgodila tudi zaradi izogibanja plačilu cestnine, so nam še povedali na DRSC. Na odseku Jeprca–Kranj je država na letni ravni na ta račun utrpela okoli pol milijona evrov škode; brez škode, ki so jo tovorna vozila povzročila na regionalni cesti.

Tabel ne vidijo

Na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars) pa so nam povedali, da so pred priključki na avtocesto postavili obvestilne table za voznike tovornih vozil, da morajo voziti v smeri, navedeni na tabli, saj se tranzitni promet vodi po avtocesti. A očitno, kot so dodali, to ne pomaga, je pa, kot so poudarili, za nadzor nad spoštovanjem prometnih predpisov pristojna policija. Podobna primera uhajanja prometa težkih tovornih vozil sta, kot so še povedali, tudi Tuhinjska dolina in vzporedno cestno omrežje v Pomurju.

“Medtem ko se načrtovalci o tretji razvojni osi pogovarjajo v zelo oddaljeni prihodnosti, v resnici tiha tretja os, ki so si jo začrtali tovornjakarji, po Mirnski dolini že poteka,” sklene naš bralec.

Komentarjev 1
  • Žurnalček 20:28 27.maj 2012.

    Na vse izhode iz države proti Mađarski in Štajerskemu delu Avstrije POSTAVITI POLICAJE , ki bodo na izhodu iz države kontrolirali in od vseh zahtevali potrdilo o plačani cestnini od meje do naslovnika pošiljke. Kazen 1000 € takoj ali zaplemba ...prikaži več tovornjaka , za vse ki potrdil nimajo , dokler se kazen ne plača in to brez 50% popusta. Evo državi izredne prihodke. No saj dolgo ne bo trajalo , ker bodo uvideli , da nismo ciganska država kot oni !