Slovenija
252 ogledov

Okoljska taksa za vstop v mesto?

Dunajska cesta Anže Petkovšek
Uvedba ekološke takse v Ljubljani ni izključena, o njej so že razmišljali. A, kot poudarjajo pri MOL, pred tem izvajajo vse predhodne ukrepe, kot so vzpostavitev P+R sistemov, ukrepi s področja spodbujanja javnega potniškega prometa in drugih nemotoriziranih oblik mobilnosti.

"Zanima me, če kljub vedno večjim kolonam zasmrajevalcev zraka v mestu, ki se vsak dan pripeljejo po eden v avtu iz bližnje in daljne okolice Ljubljane v center, še vedno ne razmišljate o sprejetju mestnega odloka o posebni okoljski taksi za nerezidente, ki nam meščanom vsak dan onesnažujejo zrak," sprašuje meščan med Pobudami meščanov na spletni strani Mestne občine Ljubljana.

"Naj župan že kaj naredi za večjo kvaliteto bivanja za svoje meščane, ne da ga samo skrbi kje bo naredil še kakšno garažno hišo in s tem privabil v center še več zasmrajevalcev, ki popoldneve in vikende preživijo na svojem čistem podeželju."

Na Oddelku za varstvo okolja pri MOL odgovarjajo, da so z izvajanjem številnih ukrepov s področja trajnostne mobilnosti in energetike kakovost zraka občutno izboljšali.

Manj PM10, a še vedno preveč

PM10 | Avtor: Profimedias Profimedias
"V obdobju izven kurilne sezone se je onesnaženost z delci, tako na ravni povprečne letne vrednosti kakor tudi glede števila preseganj bistveno zmanjšala," poudarjajo pri MOL. "Hkrati je pomembno, da na prometni postaji Ljubljana Center povprečna letna vrednost delcev že tretje leto zapored ni presegla dovoljene vrednosti 40 µg/m3. Število dnevnih preseganj se je bistveno znižalo, vendar še vedno presega dovoljeno vrednost 35 dni v koledarskem letu in sicer na račun zimske kurilne sezone."

Dodajajo, da je pojav neugodnih vremenskih razmer v obdobju kurilne sezone s seboj prinaša povišane vrednosti onesnaženosti zraka. "Ljubljana je zaradi svoje kotlinske lege, neprevetrenosti, številnih inverzij in velike gostote poseljenosti še posebej izpostavljena takim situacijam," navajajo. "Učinkovitih kratkoročnih ukrepov, ki bi prinesli takojšnje zmanjšanje onesnaženosti zraka, ni."

Kriva so individualna kurišča

Ocenjujejo, da tudi zmanjšanje avtomobilskega prometa ne bi prineslo zmanjšanja trenutnega onesnaženja, saj so največji problem zimske sezone še vedno individualna kurišča. "K onesnaženju zraka v kotlini prispevajo vsa kurišča na območju celotne Ljubljanske kotline, tudi v primestnih občinah, ki za ogrevanje uporabljajo lesno biomaso," poudarjajo pri MOL, "zato razmer ni mogoče urediti na lokalni ravni in zgolj z uvedbo strožjih ukrepov v Mestni občini Ljubljana."

Ne glede na zapisano pa so pri MOL preučevali tudi možnost uvedbe okoljske takse. "Pred morebitno uvedbo izvajamo vse predhodne ukrepe," zaključujejo na Oddelku za varstvo okolja. "Med njimi so vzpostavitev P+R sistemov, ukrepi s področja spodbujanja javnega potniškega prometa in drugih nemotoriziranih oblik mobilnosti."

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 36
  • macola 19:56 11.julij 2017.

    Poznaš razliko med "razburiti se" in "vzburiti se"? ;-)

  • Marko Smolej 19:56 11.julij 2017.

    Zakaj že?

  • Fulmmer 19:56 11.julij 2017.

    Vsem gostilnam, ki strežejo pasulj in prebranac takoj nabit okoljsko takso.....