Nacionalni letalski prevoznik Adria Airways je minulo leto končal s približno 16 milijoni evrov čiste izgube. Že tako slabo finančno sliko Adrie pa bi lahko poslabšalo še vztrajanje revizorjev pri dodatnih slabitvah letal, piše Dnevnik.
Vodstvo Adrie Airways s Klemnom Boštjančičem na čelu poslovnih rezultatov družbe v minulem letu še ne razkriva. A naj bi izvršni direktor Tadej Tufek, ki je Adrio zapustil januarja letos, za Delo pojasnil, da je devetmesečna izguba družbe znašala 2,9 milijona evrov. Do konca leta naj bi se ta povzpela na 16 miljonov, vendar nihče ne ve, kako.
Ni razlogov za poplačilo
Revizorka Ernst&Young Nataša Lah je že aprila lani dvomila o poslovnih rezultatih Adrie. Opozorila je, da Adria ne poravnava svojih bančnih obveznosti ter da lahko banke odpokličejo posojila in zahtevajo takojšnje plačilo. Vendar je takratno vodstvo s Tufkom na čelu revizorki pojasnilo, da ni razlogov, da bi banke zahtevale poplačilo, poroča Dnevnik.
Bankam naj bi Adria leta 2009 dolgovala več kot 84 milijonov evrov. Lanskega januarja so v Adrii prejeli celo načrt prestrukturiranja. Omenjeni načrt naj bi poleg devetmilijonske dokapitalizacije družbe temeljil na bančenm financiranju, potrdil ga je tudi nadzorni svet Adrie pod vodstom Maksa Tajnikarja.
Nove pogodbe, delavci odhajajo
Naslednji teden bo novo vodstvo Adrie začelo pogajanja o novih kolektivnih pogodbah, ki bodo enake za vse zaposlene. Odpoved pogodbe in pogajanja o novi so del poslovnega prestrukturiranja družbe. Znižali naj bi jim tudi pravice, ki so jih zaposleni v Adrii pridobili zadnja leta. Zato delavci iz Adrie že odhajajo.
Poleg omenjenih ukrepov bo načrt vključeval tudi ukrepe na komercialnem področju, v operativi in floti ter na finančnem področju, končno pa naj bi bil pripravljen do maja. Takrat bo predvidoma objavljen tudi razpis za strateškega partnerja. Kako se bo ta iztekel, če bo zanimanje, in kdo ga bo izrazil, ni znano, je pa jasno, da Adria potrebuje predvsem investitorja, še piše Dnevnik.