Predlog zakona o cestninjenju v slovenski pravni red prenaša določbe evropske direktive glede novega načina zaračunavanja cestnine za tovorna vozila glede na emisije ogljikovega dioksida in opredeljuje novo, enodnevno vinjeto.
Predlog opredeljuje razvrščanje tovornih vozil v posamezne emisijske razrede CO2, ki pomenijo osnovo za določanje višine cestnine.
"S tem se vzpostavlja sistem, ki bo v večji meri upošteval vidik varovanja okolja oz. negativen vpliv prometa na okolje," je pojasnil državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh.
Ureja se nova, z direktivo predpisana razmerja med posameznimi vrstami elektronskih vinjet. Ob tem se po njegovih navedbah opredeljuje nova vrsta kratkotrajne elektronske vinjete, in sicer enodnevna vinjeta, ki se bo začela uporabljati najpozneje s 25. marcem 2030.
Poenotenje postopkov
Na novo je definirano postopanje prekrškovnega organa v primerih, ko je cestninski prekršek storjen z motornim vozilom, registriranim v drugih državah EU ali državah Evropskega gospodarskega prostora.
S tem se uvaja poenoten postopek pridobivanja podatkov o lastništvu motornih vozil in vzpostavlja večja učinkovitost na področju ukrepanja zoper tuje kršitelje.
Zavrnili dopolnila SDS
Odbor je k predlogu sprejel številna dopolnila, ki so sledila tudi pripombam zakonodajno-pravne službe DZ. Zavrnil pa je predloge dopolnil SDS. Z enim so želeli črtati možnost za uvedbo dodatnega cestninjenja oz. za morebitno uvedbo predornin in mostnin, a je Rajh zatrdil, da je strah, da bi se to zgodilo, neupravičen.
V SDS so predlagali tudi znižanje cene polletne vinjete, a je Rajh povedal, da razmerja med vinjetami predpisuje evropska direktiva.
dezurni@styria-media.si
Bogokletno je razmišljati da 1200kg težak avto uniči manj cesto kot 2000kg. In torej, električni naj bi imeli privilegij kljub večjemu povzročanju škode. Kaj pa imajo emisije z obrabo cest? Kaj se ne moremo znebiti ljudi ''zelene agende'' ki peljejo vse v prepad?