"Sklep omogoča boljši nadzor zunanjih civilnih strokovnjakov na projektu drugi tir," je povedal državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben. Obstoječi tir bi lahko po predlogu krajanov Črnega Kala namenili turizmu.
Dodal je, da je drugi tir je ne samo prioritetni projekt te vlade, ampak naša odskočna deska in naša priložnost, da postanemo logistična platforma za celo Evropo in svet. Z njim se Slovenija umešča na infrastrukturni zemljevid sveta.
Dvomi o nameri vlade
Mednarodna skupnost se po besedah Lebna dobro zaveda prednosti in nujnosti drugega tira, "na domačem parketu pa se nenehno pojavljajo neutemeljeni dvomi o resnosti vlade za ta projekt".
Na ministrstvu za infrastrukturo bodo nemudoma pripravili vse potrebne pravne in strokovne podlage, da se zgradi dvotirni drugi tir.
O sklepu bo Leben obvestil tudi vse, s katerimi vodi intenzivni dialog, pri čemer je izpostavil svet za civilni nadzor projekta, koprskega župana Borisa Popoviča in Zvezo društev upokojencev Slovenije.
Formalni sklep
"Pričakujem, da bomo sedaj, ko se je vlada ne samo z besedami ampak tudi s formalnim sklepom na vladi zavezala k dvotirnosti, skupaj konstruktivno delali za naš drugi tir," je poudaril.
S sklepom se je vlada po besedah državnega sekretarja zavezala tudi k temu, da ministrstvo za infrastrukturo vnovič v vse organe nadzora projekta vključi predstavnike civilne družbe, to mora ministrstvo storiti najpozneje v petnajstih dneh po uveljavitvi zakona.
Gradnja v dveh fazah
Kot je še pojasnil Leben, se bo drugi tir gradil v dveh fazah. Prva sledi smernicam gradbenega dovoljenja, po besedah sekretarja pa bodo šli v tem koraku s pravnimi in strokovnimi podlagami v njegovo dopolnitev, da bi lahko servisno cel gradili v polnem premeru.
Zaradi gradnje cevi v polnem premeru na ministrstvu ocenjujejo, da se bo vrednost povečala za okoli 97 milijonov evrov, a je po besedah Lebna še vedno govora o manj kot milijardi evrov.
Vlogo za predhodni postopek okoljevarstvenega soglasja in dopolnitev gradbenega dovoljenja nameravajo vložiti do konca julija, s pripravljalnimi deli na terenu pa bodo predvidoma začeli jeseni, je še povedal Leben.
Jst se strinjam - drugi tir. Ampak!!! Za kakšen denar? Za ta denar kot so oni ocenili projekt, pa veste da potem stroške še višajo za ene 15-20%, bi lahko zgradili magelanov tir, ne pa navadnega. Oziroma bi lahko 10… ...prikaži več kilometerski predor pod morjem naredili. Samo v tem je problem, v ničemer drugem. Ni štos 2. tir ja ali ne, štos je v KOLIKO €????
eni pa res verjamete v pravljice. to nima veze z nobeno podporo ali pritiskom javnosti... uspeli so se dogovorit za provizije, zdaj se lahko prične delat. isto s konopljo. dokler ne bo nekdo pri koritu dobil koncesije se ne bo legaliziralo.
So se morali ponižati,ker se jim narod upira in ankete kažejo katastrofalno 5% podporo, zdaj so pa tudi predlogi opozicije v redu, če bi od začetka sodeloval z opozicijo, bi bilo marsikaj dugače, prokleti mlečnezobi arogantneži, zj....i so Slovenijo še za 20 let naprej.