Evropa naj bi bila celina pozornih ljudi, ugotavljajo v agenciji Toluna, ki je v 17 državah anketirala dobrih 15 tisoč potrošnikov. Vsak četrti vprašani obžaluje podarjeno darilo, ker v nakup ni vložil dovolj razmisleka. Skoraj vsi so se strinjali, da samo darilo ni pomembno, ampak da je najbolj pomemben namen. Po raziskavi med najbolj nepozorna darila spadajo zlata ribica (52 odstotkov), pisalni pribor, gospodinjski aparati, posteljnina, denar in izdelki za kopel. Čeprav v Italiji in Španiji sicer najbolj v Evropi prisegajo na gotovino, potrošniki v omenjenih državah smatrajo obdarovanje z denarjem za najmanj pozorno. Kljub temu je pa verjetnost, da se bo zaradi tega vnel prepir, najvišja v Turčiji. Kar v 27 odstotkih.
V Grčiji je največ ljudi, ki z nakupovanjem daril čakajo do zadnjega trenutka, kar 60 odstotkov jih praznično nakupovanje začne zadnji teden. Najbolj odlašajo belgijski in poljski moški, saj jih kar 43 odstotkov kupuje darila v zadnjem trenutku.
Za darilo okrog 20 evrov
Praznične nakupe pa očitno najbolj načrtujejo v Veliki Britaniji, kar 38 odstotkov jih darila nakupuje več mesecev pred prazniki. Najbolj romantični so seveda Francozi, med zelo pozorne pa spadajo tudi Čehi. Za Avstrijce pa je denimo ključnega pomena, da je darilo osebno. »Ker se prazniki hitro bližajo, je lepo vedeti, da je pozornost tista, ki šteje. Po Evropi ni poudarek na ceni darila, temveč na razmisleku, ki je bil vložen v obdarovanje. Čeprav je obdarovanje z denarjem lažja opcija, ugotovitve raziskave kažejo, da naši bližnji pričakujejo od nas več truda in skrbnosti,« pravi Javier Perez, vodja družbe MasterCard v Evropi.
Slovenci sicer po preteklih raziskavah nakupujemo največ kozmetičnih izdelkov, pod jelko pa radi nastavljamo tudi knjige, igrače, darilne bone in obleke. Po letu 2010 pa raste delež tistih, ki darilo izdelajo sami. Največ je takšnih, ki obdarijo od pet do devet ljudi in za darilo zapravijo okrog 20 evrov. Nekoliko bolj so pri nas zapravljivi moški.