"Leto 2017 je bilo eno najboljših poslovnih let v zadnjem času," je na letni novinarski konferenci povedal generalni direktor družbe Spar Igor Mervič. Ustvarili so 776 milijonov evrov bruto prihodkov od prodaje. Spar se je po besedah Merviča v krizi dobro odrezal, saj od leta 2008, ko se je kriza začela, niso niti eno leto imeli nižje rasti od prejšnjega leta. "Letos je bila sicer rast najvišja v zadnjih desetih letih, kar posledično pomeni, da smo dosegli tudi višji tržni delež."
Zadovoljni so, da so po analizi, ki jo je naredila agencija Mediana, najbolj priljubljena trgovina. "Gospodinjstva pustijo pri nas največji delež svojega budgeta," je poudaril Mervič. "Do sedaj je bila v ospredju cena, zdaj se pomikamo, verjetno zato, ker smo zaključili s krizo, v smeri kakovosti."
A to po besedah Merviča ne pomeni, da je čas za pretirano navdušenje. "Dogajanje na globalnem nivoju lahko zelo hitro vpliva na Slovenijo, ker smo izvozno usmerjeni," je realen direktor podjetja. "Posledično to pomeni, da imajo gospodinjstva manj denarja in mi smo kot lakmusov papir, smo prvi, ki bi krizo občutili. Zato smo v vsakem trenutku pripravljeni nanjo."
Nakupovalni center v Šiški jeseni 2019
Med investicijami je omenil stoto Sparovo trgovino v Štepanjskem naselju v Ljubljani, prenove trgovin in restavracij ter razširitev mreže franšiznih trgovin, ki jih imajo sedaj skupaj šestnajst. Glede gradnje nakupovalnega centra v Šiški je povedal, da je v teku gradnja garaž. "Kolegi iz SES-a bodo kmalu na točki nič, nakupovalni center bo začel rasti," je dejal Mervič. "Odprt bo jeseni prihodnje leto."
Med novostmi je izpostavil, da so začeli s spletno trgovino, katere posebnost je, da je možno naročiti tudi predpakirane izdelke. "Po domače povedano, to pomeni, da lahko naročite 5 dag salame ali pol kilograma pomaranč, kar nas dela drugačne od drugih," je poudaril in izpostavil zavezanost družbe k zdravemu načinu življenja. Ta se po njegovih besedah med drugim kaže v tem, da že dve leti upoštevajo smernice iz zakona o transmaščobah, ki je sedaj stopil v veljavo. Prav tako se v svojih izdelkih trudijo uporabljati čimmanj sladkorja in soli.
"Z nakupom izdelkov znamke Spar, ki smo jim zmanjšali vsebnost sladkorja, bomo na letni ravni pojedli 23 ton sladkorja manj.
Igor Mervić, generalni direktor Spara
Želijo si prodati čimveč lokalno pridelanih izdelkov. "Zelo pomembno se nam zdi, da delamo s slovenskimi proizvajalci," je poudaril direktor Spara, ki pa je bil hkrati zelo kritičen do novega zakona o kmetijstvu. "Bojimo se, da ne bodo zdržali administracije. Mi se bomo trudili, a če nam ne bo uspelo, bomo prisiljeni spremeniti strukturo ponudbe."
Četudi vlada na načelni ravni poudarja, da je potrebno zaščititi slovensko proizvodnjo, z zakonom po besedah Merviča dela ravno nasprotno. "Z njim ne bodo prizadete multinacionalke, ne bodo prizadeta velika podjetja, ampak slovenski pridelovalci in predelovalci, ki so srednje velikosti," je prepričan, zato apelira odgovorne k spremembam.
Nezadovoljni tako kupci kot zaposleni
Prav tako je po njegovih besedah zelo neustrezen dogovor med sindikati in trgovinsko zbornico glede obratovalnega časa trgovin. "Zakon je izjemno slab, zelo sem kritičen do njega," je poudaril. "To je eden najslabših zakonov, ki ni napisan niti na kožo kupcev niti naših zaposlenih. Do mene prihajajo prošnje zaposlenih, ali lahko delajo v nedeljo, ker so bolje plačane, a jim ne morem dovoliti, ker zakon to prepoveduje." V družbi je sicer skupaj 4600 zaposlenih.
Špar je najslabša trgovina. preverjeno. zakaj? zato ker je najdražja, zato ker prodajajo podoben šrot kot evrospin, zato ker avtrijci pripeljejo meso in krompir ki ga oni niti v kontejner ne bi vrgli in kjer je mobing na prvem mestu.… ...prikaži več pišem kot bivši zaposleni v tej gnili trgovini. hvala
država je kriva ker je spustila te veletrgovce v slovenijo, ki prodajajo kar jim paše, slovenski kmet je pa nepomemben, hvala, da imamo vse te plazeče politike, ki delajo za blaginjo države, če smo pa pošteni pa za svoje žepe
Spar je daleč, pravzapav precej zadaj za Hoferjem ,v vseh pogledih :od asortimana do prijaznosti osebja, da o hitrostih na blagajnah ne govorimo...