Nacionalni letalski prevoznik bo moral zaradi odpovedi naročila tretjega letala plačati penale, potrjuje predsednik upravnega odbora Maks Tajnikar. Glavni izvršni direktor Adrie Airways Tadej Tufek pa pojasnjuje: “Letalo potrebujemo. Nismo ga še naročili, a ga gotovo bomo.”
Embraer boljša izbira? Za letalsko družbo, kot je Adria, bi bilo primernejše letalo embraer, trdijo naši viri; je bistveno cenejše od airbusa, šolanje pilotov pa je všteto v ceno. Po naših informacijah so imeli velik vpliv pri izbiri letala piloti.
Leva ne ve, kaj počne desna
Tufek poudarja, da so si za morebitno naročilo pustili odprta vrata. Maks Tajnikar pa pravi: “Ko sem lani prišel v Adrio, je bila odločitev o naročilu tretjega letala že sprejeta in na to nisem imel vpliva. Če bi lahko vplival, potem tretjega letala ne bi naročili.” Ob tem dodaja, da je “naročilo oddano in se sankcijam pač ne bo mogoče izogniti, če bo naročilo odpovedano. Koliko bo treba plačati, pa je odvisno od pogajanj.”
Sodeč po strateških ciljih našega nacionalnega letalskega operaterja do leta 2014 novega letala sploh ne potrebujejo in tudi pilotska ekipa je organizirana tako, da dodatnega letala ne potrebuje, pravijo naši viri.
Financiranje
Adria Airways je prvi dve letali kupila na lizing prek družbe AerCap, ki naj bi ponudila najugodnejše pogoje. Za vsako letalo plačajo mesečni obrok 235 tisoč evrov. Poznavalci pravijo, da je letalske posle sicer najugodneje sklepati neposredno s proizvajalcem, v Adrii pa odgovarjajo, da jim je uspelo zagotoviti odlične pogoje za financiranje; za nova airbusa naj bi plačevali okoli 30 odstotkov manj kot konkurenca.