Ljubljana. “Šolstvo je zelo občutljiv sektor, zato je kakršnakoli reorganizacija povezana z dobro premišljenim konceptom, ki ga tu ni videti,” na oddelku za predšolsko vzgojo in izobraževanje Mestne občine Ljubljana (MOL) komentirajo poročilo Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD) za Slovenijo, ki zadeva osnovno šolstvo. OECD opaža visoke stroške, zato predlaga reorganizacijo v smislu združevanja in zapiranja šol s premajhnim številom učencev.
Dobrih 20 na oddelek
Normativ za oblikovanje oddelka v osnovni šoli (OŠ) je 28 učencev, ljubljanske OŠ pa imajo to šolsko leto povprečno 20,8 učenca na oddelek. Najmanj, povprečno 15, jih je v OŠ Savsko naselje, največ, 24,3, pa v OŠ Trnovo. MOL ne načrtuje nobene združitve šol in niti nobenega zaprtja.
Kot opozarjajo, je študija OECD primerjala le ekonomske kazalnike, ni pa upoštevala ponudbe kosila, popoldanskega bivanja, zadovoljstva staršev in podobno. “Nemogoče je podati strokovno mnenje o pobudi OECD, saj ni podana niti ekonomska, kaj šele informacijska, kadrovska in še kakšna analiza,” pravijo na MOL. Podatka, koliko so izdatki MOL za OŠ znašali na začetku mandata, leta 2006, in koliko bodo znašali letos, pa nismo dobili.
Verica Šenica Pavletič, OŠ Savsko naseljeRes je pri nas precej malo otrok v razredih, smo pa znotraj normativov. Nekaj razredov je manjših zaradi romskih otrok – če so v razredu trije Romi, je normativ že 21.
Tako kot s porodnišnicami
Verica Šenica Pavletič, ravnateljica OŠ Savsko naselje, pove, da je pri njih manj otrok v razredih zato, ker imajo tudi romske učence. In še: “Vse več jih prinese odločbe, da so otroci s posebnimi potrebami, in ti potrebujejo oseben pristop. Mi jih imamo skoraj v vseh razredih.” Meni, da se vsak ravnatelj zavzema za manj kot 28 učencev v razredu. “Naši otroci so, mi moramo zanje poskrbeti,” pravi in doda, da se ne bi smeli preveč ozirati na to, kaj o nas menijo tujci. V OŠ Savsko naselje pa bo v prihodnjih letih več učencev.
V Ljubljani reorganizacija po predlogu OECD ni potrebna, meni Dušan Merc, ravnatelj OŠ Prule. “Bolj bi bilo treba to storiti po drugih območjih Slovenije, kjer so šole s po 120 učenci. A tega ni mogoče narediti, ker imamo toliko občin. Nihče ne bo pred volitvami rekel, da bo ukinil OŠ. To je tako kot s porodnišnicami.”
Z vrtci in tujimi OŠ je zasedenost 95-odstotna
Število šol. V MOL je 50 OŠ; 48 javnih in dve zasebni.
Število učencev. V šolskem letu 2010/11 šole v MOL obiskuje 20.228 učencev, od tega 19.802 hodita v javno OŠ. MOL predvideva, da bo prihodnje šolsko leto javne OŠ obiskovalo od 20.100 do 20.200 učencev.
Zmogljivost šol.
Po sklepu iz leta 2000 lahko ljubljanske OŠ sprejmejo 25.644 otrok. Povprečna zasedenost. Glede na zmogljivost je povprečna zasedenost OŠ 77-odstotna (za primerjavo: leta 2006 je bila 78-odstotna). Zaradi povečanega števila rojstev je MOL v zadnjih treh letih presežek prostora v OŠ namenila predšolski vzgoji. Poleg tega na desetih OŠ gostujejo tuje OŠ. S tega vidika je zasedenost OŠ približno 95-odstotna. Podružnične šole. “Vemo, da so dražje, a s tem ohranjamo podeželje,” pravijo na MOL.