Slovenija
12991 ogledov

Naročil je dve pošiljki, eno je prevzel, druga je izginila

Paketomat Anže Petkovšek
Lani je Pošta Slovenije imela vsega skupaj 24 paketomatov, letos bodo dosegli število 240, pa še vedno ne bo dovolj. Mrežo paketomatov bodo zaradi vse višjega števila pošiljk namreč širili tudi naslednje leto. Največji porast beležijo prav pred bližajočimi se božično-novoletnimi prazniki.

Na nas se je sredi novembra obrnil bralec, ki je preko aplikacije Temu naročil več artiklov – ti bi morali do njega prispeti v dveh ločenih pošiljkah. Kmalu mu je Pošta Slovenije poslala sporočilo, da so pošiljki prejeli in ju lahko pričakuje v naslednjih dneh. Ker je bil v predvidenem času dostave v službi, je pošiljki preusmeril v paketomat, plačal pa bi jih po povzetju.

Eno je Pošta Slovenije res dostavila v paketomat, plačal jo je preko spleta, prejel kodo in pošiljko prevzel na paketomatu. A druge pošiljke tam ni bilo. Ko je želel preveriti, kam je izginila, naj bi mu pojasnili, da so zasuti s paketi in je v paketomatih premalo prostora za vse pošiljke. Na koncu je po poizvedovanju izvedel, da je pošiljka v poštni poslovalnici, zato je paket prevzel kar tam.

Preverili smo, kaj se dogaja in ali zaradi visoke rasti števila paketov v paketomatih res že zmanjkuje prostora že pred prazničnim decembrom, ko se količina paketnih pošiljk bistveno poveča.

Niso "krivi" le popusti in prazniki, temveč tudi Temu

Na Pošti Slovenije so nam pojasnili, da poleg značilnega porasta spletnih nakupov zaradi bližajočih se božično-novoletnih praznikov ter številnih tematskih in sezonskih razprodaj k večji količini paketov v zadnjem obdobju prispeva tudi rast čezmejnih spletnih nakupov iz Kitajske.

"V Pošti Slovenije skozi vse leto 2024 širimo mrežo paketomatov in bomo leto zaključili pri okoli 240 paketomatih. Gre za občutno povečanje kapacitet, v primerjavi z obdobjem pred enim letom, ko je mrežo sestavljalo 24 paketomatov. Tudi v prihodnjem letu bomo nadaljevali s širitvijo mreže," pojasnjujejo.

Temu | Avtor: Profimedia Profimedia
Obenem so paketomate na več najbolj pogosto uporabljenih lokacijah razširili z dodatnimi omaricami in več kot podvojili njihovo razpoložljivost za uporabnike. A včasih tudi to ne zadošča.

"V tem obdobju leta količine paketnih pošiljk dosegajo vrhunce in možno je, da so v določenem trenutku oziroma obdobju dneva v določenem paketomatu predalniki zasedeni, zato pošiljke vlagamo v paketomate večkrat dnevno in koristimo tudi druge možnosti dostave in prevzemov, da so paketi v najkrajšem možnem času pri naslovnikih," razložijo na Pošti Slovenije.

Tudi paketomati GLS so občasno prepolni

Na GLS Slovenija pravijo, da trenutno sicer nimajo težav s prepolnimi paketomati, "saj se vsako leto skrbno pripravimo na sezono povečanega števila pošiljk". A kljub temu priznavajo, da se lahko "na določenih območjih, kjer je frekvenca ljudi višja, občasno zgodi, da so paketomati zasedeni".

Na zasedenost paketomatov po njihovih besedah vpliva tudi dejstvo, da nekateri pošiljk ne prevzamejo takoj.

Tudi na GLS Slovenija nenehno povečujejo število paketomatov, s čimer zagotavljajo dodatne kapacitete in boljšo dostopnost. "Hkrati pa ohranjamo stabilno število svojih kurirjev, ki skrbijo za hitro in zanesljivo dostavo tudi v času največje obremenitve," še dodajo.

GLS | Avtor: GLS GLS

Podobno kot na Pošti Slovenije tudi na GLS opažajo, da je vstop Temuja na trg prinesel spremembe, "vendar je to le dodatno spodbudilo uporabo naših storitev in posledično prineslo potrebo po večjem številu paketomatov, ki jih tudi sproti dodajamo".

AKOS: Slovenci povprečno opravijo od dva do tri nakupe mesečno

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS) je v raziskavi s področja poštnih storitev ugotovila, da Slovenci za posamezen nakup na spletu namenimo povprečno 56 evrov mesečno, opravimo pa od dva do tri nakupe mesečno.

Povprečno za spletne nakupe namenimo manj denarja kot lani. Tisti, ki pogosto nakupujejo prek spleta, so za nakupe v treh mesecih pred raziskavo porabili v povprečju 361 evrov, lani pa 387 evrov. Občasni uporabniki spletnih trgovin so v treh mesecih pred izvedeno anketo za nakupe porabili v povprečju 186 evrov, v letu prej pa 252 evrov. 

V raziskavo zajeti prebivalci so za dostavo najpogosteje izbrali dostavo na dom (71 % anketiranih), 12 % pa raje izbere paketomat. Nekateri pošiljko preusmerijo na službeni naslov (4 %), 6 % pa jih pošiljko najraje prevzame na pošti.

nina.sprohar@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice