Slovenija
17430 ogledov

Namesto kupnine ji želijo dati dobropis

slovenija 27.03.2012 denar, bankovci, Evro, finance, placevanje, foto: Bostjan T Boštjan Tacol
Naročenega blaga ne bo dobila zaradi težav pri dobavitelju. Ponudili so ji dobropis in ne vračila denarja.

Bralka je pri enem od trgovcev naročila kos pohištva, ki ga v predvidenem roku niso dobavili. Kot razlog za nedobavo blaga, so navedli težave pri njihovem dobavitelju, ki naj bi jih po izteku predvidenega roka obvestil, da blaga ne bo uspel dobaviti. Trgovec je bralki dejal, da ji bodo izdali dobropis za položeni avans. Bralko zanima, ali lahko zahteva vračilo denarja in ne zgolj dobropis. 

Kakšne so možnosti?

V primeru nedobave blaga ima potrošnik na voljo dve možnosti, in sicer da vztraja pri izpolnitvi obveznosti ali pa da odstopi od pogodbe. Če ne želi odstopiti od pogodbe, mora podjetju to pisno sporočiti in mu postaviti dodatni primerne rok za izpolnitev obveznosti. Če podjetje tudi v tem dodatnem roku ne dobavi izdelkov, lahko od pogodbe odstopi ter zahteva vračilo kupnine z obrestmi, če je bil izdelek že plačan, še pojasnjujejo na Zvezi potrošnikov Slovenije. ZPS sicer letno prejme približno 100 pritožb, vezanih na dobavo naročenega izdelka. Predvsem gre za pritožbe glede zamude pri dogovorjenem dobavnem roku, pojasnjujejo na ZPS.  

Na Tržnem inšpektoratu RS dodajajo, da v določenih primerih lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi podjetju pustil dodaten rok za izpolnitev obveznosti. "In sicer če podjetje zavrne dostavo blaga, če je glede na okoliščine ob sklenitvi pogodbe dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe ali če potrošnik pred sklenitvijo pogodbe podjetje obvesti, da je dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe." 

Dobropis ni možnost

"Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu mora podjetje nemudoma vrniti vsa opravljena plačila. V nasprotnem primeru lahko tržni inšpektor izda odločbo, s katero naloži podjetju izpolnitev zakonske obveznosti, podjetje pa se lahko tudi kaznuje z globo," pojasnjujejo. 

"Izdaje dobropisa zakonodaja ne predvideva, zato velja, da mora podjetje v predmetni zadevi vrniti kupnino, sicer mu vračilo opravljenih plačil s strani potrošnice z odločbo lahko naloži Tržni inšpektorat RS," zaključujejo na tržnem inšpektoratu. 

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 4
  • Bojana Grmic 12:44 31.julij 2017.

    oni se ne ukvarjajo z davčno :-D

  • pikijakob 09:06 31.julij 2017.

    Verjetno kupec ni plačal z dobropisom ampak z denarjem. Zakaj bi torej moral pa on sprejeti dobropis? Da bodo trgovini knjige štimale in da se jim ne bo treba ukvarjat z davčno zakaj je bil račun storniran? Ko jih j****. ...prikaži več Denar takoj in nič drugega. Brez pogajanj in pisarjenja.