Slovenija
236 ogledov

Na slovenski obali nasedla ladja

nasedla ladja, Debeli rtič, 25. 02. 2010 Žurnal24 main
Ponoči je v bližini Debelega rtiča v občini Ankaran nasedel tanker z 200 tonami nafte.

Tanker je nasedel zaradi odpovedi avtomatskega pilota, je pojasnil direktor Uprave RS za pomorstvo Jadran Klinec. Do izliva nafte ni prišlo, tanker se je v jutranji plimi uspel sam odsukati iz plitvine. Trenutno je v Luki Koper, kjer so ga pod drobnogled vzele inšpekcijske službe. 

Tanker Capodistria je v lasti Italijana Giuliana Bunkeraggija, ki se ukvarja z oskrbo večjih plovil z gorivom. Na poti iz Trsta v Luko Koper je v nedeljo ob 1.30 nasedel na plitvini med plažo in svetilnikom na Debelem rtiču. Potem ko jih je kapetan tankerja poklical na pomoč in povedal, kaj se je zgodilo, je uprava za pomorstvo aktivirala vse dežurne službe in začela z reševalno akcijo.

K sreči ni prišlo do izliva

Prišli so do nasedlega tankerja in ugotovili, da ni prišlo do izpusta nafte. Ob tem so mesto zavarovali z baražami oz. zavesami, ki bi zaustavile širjenje nafte ob morebitnem izpustu, je dejal Klinec. Krizni štab je naredil načrt, kako bodo ob plimi izvlekli tanker s plitvine. Prav tako so aktivirali vse pristojne službe. Na terenu so bile enote civilne zaščite, ki je postavila še en obroč baraže. Prav tako so se v reševanje vključili potapljači in vlačilci, obvestili so tudi preiskovalca pomorskih nesreč.

Še pred začetkom operacije, ki je bila načrtovana za 8. uro zjutraj, ko je voda najvišja, se je tankerju uspelo odsukati s plitvine, tako da do reševanja pravzaprav ni prišlo, je povedal Klinec. Tanker so odvlekli v Luko Koper, kjer se še sedaj nahaja. Najprej so izčrpali nafto, nato pa so tanker pod drobnogled vzele pristojne inšpekcijske oz. nadzorne službe. Tudi v luki so okoli tankerja namestili plavajoče zavese, ga pod vodo pregledali in ugotovili, da do predrtja in večjih poškodb trupa ni prišlo.

Test alkoholiziranosti je bil pri kapetanu plovila negativen. Dejal je, da je nasedel zaradi odpovedi avtomatskega pilota in da potem ni mogel dovolj hitro reagirati.

Odkrili nepravilnosti

Tanker bo v luki ostal, dokler ne bodo odpravili pomanjkljivosti, ki jih je ugotovila pomorska inšpekcija. Gre za nedelovanje črpalke v sili, nepravilno delovanje kompasa itd. Okoljska inšpekcija pa preiskuje poškodbe morskega dna.

Sankcije proti kapetanu plovila oz. lastniku bodo po Klinčevih besedah še sledile. Tako danes še ni jasno, ali bodo sledile le globe ali tudi kakšna kazenska ovadba. Pri dogodku je namreč po Klinčevih besedah prišlo do sreče v nesreči, saj je obstajala velika bojazen, da bi se nafta razlila, zlasti zato, ker gre za ladjo z enojnim trupom, ne pa dvojnim, kakršnega imajo sodobnejše ladje.

Če bi se trup predrl, bi prišlo do izlitja celotnega goriva, kar pomeni, da "bi danes govorili o eni največjih ekoloških nesreč na Jadranu". Klinec je tudi povedal, da nesreče zaradi odpovedi avtomatskega pilota v pomorstvu niso prav pogoste, so pa zelo nevarne.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • Žurnalček 18:38 28.marec 2017.

    Kapetan je čin ! Kapitan je pa vsekakor vodja morskega ,rečnega ali zračnega plovila! SSKJ !

  • Avatar AtaAufbiks
    AtaAufbiks 07:33 28.marec 2017.

    Kar je meni znano, se je po slovensko KAPITAN in ne kapetan!

  • zdrej 17:02 27.marec 2017.

    To s svetilniki se bolj dogaja Američanom :-)