Še med vladnim obiskom na Kočevskem smo se po telefonu pogovarjali s tamkajšnjim županom in poslancem Jankom Vebrom (SD). Povedal nam je, da prometnega ministra Patricka Vlačiča na obisk ni bilo, saj je na službeni poti v Kanadi; na pogovorih o eni najbolj perečih kočevskih tem ga je zastopal državni sekretar Igor Jakomin.
Prometna delegacija je bila – problematiki primerno – najbolj številčna, svojo pomoč je obljubil tudi premier Borut Pahor. Po Vebrovih besedah je zagotovil, da bo v okviru svojih rednih obiskov na Slovenskih železnicah posredoval, da bodo Kočevci čim prej dočakali posodobitev povsem dotrajane železnice, na kateri danes poteka le tovorni promet.
Cesta smrti za zdaj ostaja taka
V Kočevju so že nekajkrat razpravljali tudi o cestni povezavi Škofljica–Kočevje–Petrina, ki se je je zaradi slabega stanja oprijel kar naziv cesta smrti. Po njej se okoli 2500 dnevnih migrantov vozi na delo proti Ljubljani.
Vlačič je ob zadnjem obisku Kočevja povedal, da je jeza domačinov upravičena, da pa je ob predpisih, ki jih imamo, gradnjo ceste časovno nemogoče napovedati. Glede na to, da se prostorski akti sprejemajo štiri do šest let, pridobivanje gradbenih dovoljenj lahko do tri leta, nič krajši niso niti javni razpisi za izvajalce in če prištejemo še gradnjo, lahko Kočevci za ureditev ceste smrti čakajo še vsaj 10 let.
"Denarja je dovolj!"
Ob današnjem obisku vlade je Veber za Žurnal24 spomnil na zakon za pospešitev gradnje teh infrastrukturnih objektov. Po sprejetju zakona, ki je v tem trenutku še v medresorskem usklajevanju, naj bi se časovnica ureditve omenjene ceste po Vebrovih besedah vsaj prepolovila.
Na naše vprašanje kako realna so ta pričakovanja glede na znano dejstvo, da v kriznih časih denarja rado zmanjka, je odgovoril: "V proračunu je dovolj denarja za razvojne projekte; vprašanje je le, kam bo ta denar usmerjen.“