Kar od 20 do 25 odstotkov obračunov, ki jih za opravljene storitve izda ljubljanski univerzitetni klinični center (UKC), zdravstvena zavarovalnica zavrne, ker so napačni.
Novi sistem. Za 333 tisoč evrov je nov informacijski sistem naredilo podjetje Comtradom (prej Hermes Softlab). Njegova naloga je bila, da prek tako imenovane hrbtenice poveže pet različnih informacijskih sistemov, ki jih ima 33 klinik v UKC.
Odgovor UKC. Vprašanja o tem, kaj se dogaja z novim IT-sistemom, smo že v petek poslali tudi na UKC Ljubljana. Včeraj so nam pojasnili, da so odgovori že skoraj nared, da pa je šef informatike na dopustu in nam odgovorov brez njegove odobritve ne morejo posredovati.
V njih najdejo bodisi napačne šifre za neobstoječe storitve, napačno označena zdravila ali pa napačno navedeno število ur terapije, pravi Mirjana Kregar, direktorica področne enote informacijski center na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS).
Pojasni, da gre večinoma za informacijske napake, ki se dogajajo pri zajemu podatkov iz različnih informacijskih sistemov klinik UKC, kjer se pacienti zdravijo, ne pa za poskuse zavajanja zdravstvene blagajne. Bo pa, opozarja, sistem seveda prinesel veliko večjo transparentnost poslovanja vseh zavodov, “kar nekaterim ni všeč”.
Težave so resne
Krivec za večmesečno zmedo z obračuni za storitve v UKC je novi informacijski sistem, ki je stal prek 330 tisoč evrov in so ga v UKC pognali 3. julija, po naknadno podpisanem aneksu pa bi moral začeti brezhibno delovati vsaj s 1. septembrom.
“Težave, ki jih ima UKC z novim sistemom, so zagotovo zelo resna stvar. Če nisi sposoben izdati računa, ne moreš pridobiti sredstev, kar lahko vodi v resne likvidnostne težave,” razmere opiše Damjan Kos z ZZZS in doda, da kolikor jim je znano, bojazni, da bi se zaradi težav z IT-sistemom na UKC izgubljali zdravstveni podatki, ključni za paciente, ni.