Na leto proizvajalci odpokličejo nekaj deset izdelkov za otroke, ki ne ustrezajo vsem predpisom. Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) enkrat tedensko spremlja RAPEX seznam (seznam hitre izmenjave informacij znotraj EU o spornih proizvodih), prejema pa tudi obvestila Zdravstvenega inšpektorata RS o nevarnih igračah na slovenskem trgu. Vedno pogosteje se zgodi, da o nevarnih igračah ZPS obveščajo proizvajalci oziroma uvozniki, zelo redko pa so to potrošniki.
Odziv potrošnikov je v glavnem pozitiven, pravi Dušica Breskvar z ZPS. Spletna opozorila opazi kar velik delež potrošnikov, ni pa znano, koliko jih tudi ukrepa tako, da vrne izdelke v trgovino in zahteva vrnitev kupnine. "Nekaj jih žal še vedno meni, da pretiravamo s temi opozorili," opozarja Breskvarjeva.
Objave se izgubijo
Sistem obveščanja pri nas ni dovolj dober, saj se objave v dnevnem časopisju izgubijo med navadnimi obvestili, v reklamnih publikacijah trgovin pa jih redko kdo najde. Spletne strani inšpekcij običajen potrošnik redko pregleduje, zato tovrstna obvestila tam vidijo le redki. "Obveščanje potrošniških organizacij dobro teče le z zdravstvenim inšpektoratom, ki sproti obvešča, saj se zavedajo, da je vsaka objava pomembna, medtem ko tržna inšpekcija tega ni pripravljena sporočati," pojasnjuje Breskvarjeva. Slovenski kupci o napakah, ki jih opazijo, zelo redko poročajo, še najraje to počnejo v spletnih klepetalnicah.
Na ZPS staršem svetujejo, naj se zavedajo tveganj ter ves čas nadzirajo otroke v primeru, da imajo opravka z varnostno spornim izdelkom. O takšnem izdelku naj obvestijo nadzorne organe, kar pa, kot pravi, pri nas ni v navadi.