Že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja je bil Kuvajt posredno največji posamični lastnik avtomobilskega koncerna Daimler (ki je med drugim lastnik družbe Mercedes-Benz), zdaj pa je ponos nemške avtomobilske industrije postal še bolj "arabiziran".
Državni fond emirata Abu Dhabi, Aabar, je prek dokapitalizacije družbe za slabi dve milijardi dolarjev postal 9,1-odstotni lastnik koncerna iz Stuttgarta. Kuvajt ima po novem 6,9 odstotka delnic. Preostale delnice so razpršene v rokah več tisoč delničarjev po vsem svetu. "Naložba je znamenje naše moči," je dogovorjeni vstop arabskega fonda v lastniško strukturo koncerna komentiral njegov predsednik uprave Dieter Zetsche.
Zadnjo besedo ima kronski princ
Kdo sploh je v Nemčiji neznani investitor? Gre za večinsko državni investicijski fond emirata
Abu Dhabi, s katerim želijo šejki dolgoročno oplemenititi "petrodolarje", sredstva, pridobljena s
prodajo nafte. Pri vseh velikih mednarodnih investicijah fonda Aabar ima zadnjo
besedo kronski princ Abu Dhabija
Mohammed Bin Sajid al-Nahjan. Direktor družbe Aabar
Chadim al-Kubaissi pravi, da njegova družba ni tako imenovani 'hedge fond', ampak
dolgoročni investitor. Tudi naložba v stuttgartskega proizvajalca avtomobilov naj bi bila usmerjena
dolgoročno.
Čeprav se je novi lastnik Daimlerja za zdaj odpovedal sedežu v nadzornemu svetu, pa je nedvoumno sporočil, da ne želi biti anonimen lastnik, temveč hoče soodločati pri temeljnih vprašanjih družbe, kot so električni avtomobili in postopen umik težkega jekla iz proizvodnje.
Nemški avtomobilistični strokovnjak Willi Diez ocenjuje, da bo Daimlerju arabska dokapitalizacija koristila. "Družba se zdaj sooča s stagnirajočo prodajo. V zvezi z razvojem vozil na hibridni pogon precej zaostaja za Japonci. Pridobljena sredstva družba krvavo potrebuje za razvoj novih tehnologij." Diez še poudarja, da se je Daimler, katerega delnice naj bi bile ta čas podcenjene, za zdaj obvaroval pred delnim prevzemom tako imenovanih 'hedge fondov'.
Kaj bo z razvojnim oddelkom?
Kljub temu pa ima arabska naložba vsaj eno črno piko. V pogodbi o dokapitalizaciji je
zapisano, da bo v Abu Dhabiju ustanovljen Daimlerjev razvojni center za mlade talente, ki iščejo
položaj v avtomobilistični industriji. Po mnenju analitikov bi se lahko del Daimlerjevega
razvojnega oddelka dolgoročno preselil na Arabski polotok.