Slovenija
5 ogledov

Mercedes postal še bolj arabski

Ponos nemške avtomobilske industrije je čedalje bolj "arabiziran". Žurnal24 main
Nemški proizvajalec avtomobilov Daimler je dobil še enega arabskega lastnika. Poleg Kuvajta je vanj vstopil še emirat Abu Dhabi. V prihodnje se obeta še več podobnih arabskih naložb.

Že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja je bil Kuvajt posredno največji posamični lastnik avtomobilskega koncerna Daimler (ki je med drugim lastnik družbe Mercedes-Benz), zdaj pa je ponos nemške avtomobilske industrije postal še bolj "arabiziran".

Državni fond emirata Abu Dhabi, Aabar, je prek dokapitalizacije družbe za slabi dve milijardi dolarjev postal 9,1-odstotni lastnik koncerna iz Stuttgarta. Kuvajt ima po novem 6,9 odstotka delnic. Preostale delnice so razpršene v rokah več tisoč delničarjev po vsem svetu. "Naložba je znamenje naše moči," je dogovorjeni vstop arabskega fonda v lastniško strukturo koncerna komentiral njegov predsednik uprave Dieter Zetsche.

Zadnjo besedo ima kronski princ
Kdo sploh je v Nemčiji neznani investitor? Gre za večinsko državni investicijski fond emirata Abu Dhabi, s katerim želijo šejki dolgoročno oplemenititi "petrodolarje", sredstva, pridobljena s prodajo nafte. Pri vseh velikih mednarodnih investicijah fonda Aabar ima zadnjo besedo kronski princ Abu Dhabija Mohammed Bin Sajid al-Nahjan. Direktor družbe Aabar Chadim al-Kubaissi pravi, da njegova družba ni tako imenovani 'hedge fond', ampak dolgoročni investitor. Tudi naložba v stuttgartskega proizvajalca avtomobilov naj bi bila usmerjena dolgoročno.

Čeprav se je novi lastnik Daimlerja za zdaj odpovedal sedežu v nadzornemu svetu, pa je nedvoumno sporočil, da ne želi biti anonimen lastnik, temveč hoče soodločati pri temeljnih vprašanjih družbe, kot so električni avtomobili in postopen umik težkega jekla iz proizvodnje.

Nemški avtomobilistični strokovnjak Willi Diez ocenjuje, da bo Daimlerju arabska dokapitalizacija koristila. "Družba se zdaj sooča s stagnirajočo prodajo. V zvezi z razvojem vozil na hibridni pogon precej zaostaja za Japonci. Pridobljena sredstva družba krvavo potrebuje za razvoj novih tehnologij." Diez še poudarja, da se je Daimler, katerega delnice naj bi bile ta čas podcenjene, za zdaj obvaroval pred delnim prevzemom tako imenovanih 'hedge fondov'.

Kaj bo z razvojnim oddelkom?
Kljub temu pa ima arabska naložba vsaj eno črno piko. V pogodbi o dokapitalizaciji je zapisano, da bo v Abu Dhabiju ustanovljen Daimlerjev razvojni center za mlade talente, ki iščejo položaj v avtomobilistični industriji. Po mnenju analitikov bi se lahko del Daimlerjevega razvojnega oddelka dolgoročno preselil na Arabski polotok.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.