Evropska komisija je prepričana, da je Deutsche Bahn, kakršnega je ustvaril Pahorjev svetovalec Hartmut Mehdorn, v nasprotju s pravili konkurence. Zato bo, kot poroča Deutsche Welle, tožila nemško vlado. Glavni razlog je prevelika povezanost DB Netz, ki je skrbnik železniške infrastrukture, s podjetjema za potniški in tovorni promet.
Enako bo pri nas
In prav to se bo, opozarjajo sindikati, zgodilo tudi pri nas. “Po novem bi šla vsa sredstva za infrastrukturo prek holdinga, kjer lahko tudi poniknejo,” opozarja Janez Flac, sindikalist direkcije za železniške investicije, ki ji grozi, da jo bodo zaprli in vključili v holding.
Predlog šele oktobra
Sindikati Intereurope in Luke Koper so včeraj zagrozili, da se bodo z vsemi sredstvi bojevali proti združitvi z železnicami. Ministrstvo za promet pravi, da je logistični holding še “na ravni ideje”. Da bo kakršnakoli odločitev pregledna, bo konec avgusta konferenca, na kateri bodo predstavili osnutke predlogov, ki jih bodo pripravile štiri delovne skupine. Konkreten predlog pa bo vladi posredovan v začetku oktobra. Prepričani so tudi, da je ideja o ukinitvi direkcije skladna z evropsko zakonodajo.
Stališča
Pavel Lokovšek, sindikat pristaniških delavcev: "Mehdorn je poudaril, da tega projekta ne bo vodil, če zaposleni ne bodo za. Tukaj smo vsi reprezentativni sindikati iz Luke Koper in Intereurope in uskladili smo se, da tega ne podpiramo. Če je ded'c, naj drži besedo pa Auf Wiedersehen* (Na svidenje, op. p.)"
Peter Majcen, sekretar obalnih sindikatov KS 90: "Rdeča kapica je bolj strokovno delo kot ta študija na nekaj straneh. Firma DB in njen Schenker sta neposredna tekmeca Intereurope. Schenker že ima mrežo v Sloveniji, še ene ne potrebuje. Le polastil se bo terminalov. Ekonomisti astrologi so velike sinergije napovedovali tudi ob združitvi Droge in Kolinske."
Nevija Pečar, sindikat Intereurope: "Ne vidimo, kaj bi bilo bolje. Zakaj ne logističnemu holdingu? Ne vemo, zakaj ja!"