"Z avtomobila mu je odpadlo kolo. Na avtocesti pri Naklem je v torek popoldne vozniku iz avtomobila odpadlo nepravilno pritrjeno kolo in zadelo drugo vozilo ter ga poškodovalo. V nesreči je nastala samo materialna škoda, voznika pa policisti obravnavajo v prekrškovnem postopku," so v sredo poročali kranjski policisti.
Podoben primer se je zgodil naši bralki; ko je avto odpeljala od vulkanizerja, se ji je ta začel na avtocesti nenavadno obnašati. Na volanu je - ravno takrat, ko je na prehitevalnem pasu prehitevala tovornjak - začutila, da ga nima povsem v oblasti. K sreči je bila toliko prisebna, da je spustila stopalko za plin, se umaknila nazaj na vozni pas (k sreči tik za tovornjakom ni bilo nikogar), nato pa na odstavnega.
Poklicala je na pomoč in ugotovili so, da njene gume niso bile pravilno pritrjene. Ko se je oglasila pri vulkanizerju, so napako priznali in ji obljubili, da ji bodo ob naslednjem obisku priznali 20-odstotni popust. Seveda je k tem mojstrom več ni bilo.
Napake so človeške
Za pojasnila smo se obrnili k vulkanizerju, o tem je bil z nami pripravljen govoriti Martin Vrtač iz Kranja. Poudaril je, da v njihovih delavnicah v izogib takšnim napakam dosledno sledijo načinu dela, kot je predpisan. "Kot pooblaščeni servis smo vezani na proizvajalce, ki natančno definirajo te postopke. Če se vulkanizerji držijo teh postopkov, zagotovo ne sme iti nič narobe," je prepričan Vrtač. Izpostavlja je še uporabo ustreznih orodij, predvsem pravih tako imenovanih momentnih ključev.
Po opravljenem delu je seveda pomembna tudi končna kontrola. Vrtač priznava, da je tudi pri delu vulkanizerja seveda prisoten človeški faktor, napake se zgodijo. "Tudi k nam so že prišli vozniki od vsepovsod, taki, ki so zaznali recimo nek nenavaden ropot. Zgodi se, da ugotovimo, da je potrebno le priviti kolesa."
To, kar se je zgodilo v torek pri Naklem, je, je prepričan Vrtač, skrajni primer. "V praksi bi rekel, da je kaj takšnega zelo malo verjetno. Menim, da bi voznik, če bi bilo kaj narobe s kolesi, to gotovo prej opazil. Ko pritrditev ni fiksna, kot bi morala biti, voznik to lahko zasliši kot ropot, ali pa začuti na volanu, da torej z vozilom nekaj ni v redu."
Kaj lahko voznik, zlasti tak, ki se na tehnične stvari kaj prida ne spozna, stori? "Na mestu, kjer jim menjavajo pnevmatike, naj bodo vozniki pozorni, če delavec pri delu uporablja momentni ključ, takšno vprašanje lahko delavcu tudi zastavijo. Na mestu je tudi vprašanje, ali privijejo kolesa v skladu s tem, kar svetuje proizvajalec avtomobila," svetuje Vrtač.
Poudarja tudi, da naj vozniki z menjavo ne čakajo na zadnji trenutek, saj se v primeru gneče napake raje zgodijo. "Začetek novembra je že malo pozno. Pri nas gnečo že zaznavamo, za zdaj še v zmerni obliki. Prihodnji teden pričakujemo že večji naval. V teh špicah seveda vsi delavci prilagajamo svoje urnike, po potrebi angažiramo tudi dodatno pomoč," še pove Martin Vrtač z istoimenske hiše v Kranju.
Še deset dni, sicer globa
Vozniki imajo še dest dni časa, da svoja vozila preobujejo v primerno "obutev".
Voznike, ki v primeru zimskih razmer na cestah oz. po 15. novembru ne bodo imeli zimske opreme na svojem vozilu, čakajo globe. Tako se z globo 40 evrov kaznuje voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah motornega ali priklopnega vozila v cestnem prometu nima opremljenega s predpisano zimsko opremo, ali ravna v nasprotju s pomenom prometnega znaka za obvezno uporabo snežnih verig.
dezurni@zurnal24.si
in meni na hrošču,kolo začelo prehitevat ,udarilo v jugota in razbilo jugota cel prvi konc ,jaz pa namontiral rezervo in odpeljal naprej normalno,sem pa preklel tega ki mi je folš ki mi je vijake odšraufav
Ni ravno rečeno , da je napaka pri premontaži. Meni so odvili 1973 l. na Fičotu , dva vijaka na zadnjem kolesu , pa sem opazil ravno pred mostom pri motelu Medno, ko je začelo klopotati zadaj. Ni šans ,… ...prikaži več, da je bil kriv vulkanizer .
se strinjam z komentatorjem doživel sam banda