Alpine Bau, partner po pogodbi o graditvi predora Markovec na načrtovani hitri cesti Koper–Izola, je v pisnem odgovoru Darsu sporočil, da so pripravljeni nadaljevati gradnjo predora Markovec, a se morajo dogovoriti glede tehničnih in pravno-finančnih vprašanj.
Alpine Bau je bil za gradnjo predora izbran skupaj s Cestnim podjetjem Maribor (CPM). Ta zaradi predloga za prisilno poravnavo ni sposoben nadaljevati del na predoru Markovec, zato dela stojijo.
Dars je pred časom podjetju CPM poslal dopis, v katerem ga je obvestil o razdrtju pogodbe za gradnjo predora, ob tem pa družbo Alpine Bau pisno pozval k nadaljevanju in dokončanju del.
Skupini bosta rešili probleme
Preostala odprta vprašanja bodo začeli reševati prihodnji teden, oblikovali bodo tudi delovni skupini za tehnična in za pravno-finančna vprašanja. Predstavniki Darsa in Alpine Bau bodo s tem postavili izhodišča za čimprejšnje nadaljevanje del.
Na koprski strani predora bo treba predhodno tudi s strani projektanta potrditi primerno tehnologijo graditve, ki bo ustrezala pogojem, opredeljenih v vladni uredbi o državnem lokacijskem načrtu za odsek hitre ceste Koper–Izola.
Sestanek z lokalno skupnostjo
Vodstvo Darsa se bo v zvezi s tem predvidoma v začetku prihodnjega tedna srečalo s predstavniki lokalne skupnosti. Menijo, da se je odločitev za pogovore izkazala za pravilno ter da bi odstop od pogodbe pomenil, da bi za nadaljevanje graditve predora morali pripraviti nov javni razpis s prilagojeno projektno dokumentacijo.
Nov razpis, novi stroški
V primeru priprave novega razpisa bi bilo treba objekt v sedanjem stanju primerno fizično varovati, vsaj dvakrat tedensko izvajati strokovni pregled predora ter redno opravljati geotehnične in geodetske meritve v predoru in na površju. Vzdrževati bi bilo treba tudi dobavo električne energije, vode, primerno prezračevati, črpati vodo, vzpostaviti dežurno skupino v primeru intervencij v predoru – vse to bi vplivalo tudi na povečanje končne vrednosti, ocenjujejo.