V ponedeljek se uradno začenjajo poletne razprodaje, mnoge trgovine pa že sedaj privabljajo kupce s količinskimi popusti in znižanimi cenami blaga. Večina trgovskih verig se odloča za visoke popuste do 70 odstotkov, manjše trgovine si pa takih popustov večinoma ne morejo privoščiti. Tako se odločajo za popuste, pravih poletnih razprodaj pa nimajo.
"Takih popustov kot večje trgovine si enostavno ne morem privoščit," ugotavlja Ljiljana Ignjevski, lastnica trgovine Zija Zoja ZZ v bežigrajski Laguni. "Čez celo leto strankam ponujam blago po znižanih cenah, trenutno po nižjih cenah prodajam torbe in obleke. Nekateri izdelki so cenejši petdeset odstotkov, to je zame najvišji možni popust," pove Ignjevska pri tem pa opozori na izginjanje manjših trgovin, tudi v Laguni je več trgovinskih lokalov praznih.
Velika podjetja stiskajo male trgovine za vrat
"Ne vem, kako dolgo bom lahko trgovino še imela odprto," z žalostnim glasom pove lastnica trgovine z oblekami v samem centru Ljubljane. Nekateri izdelki so znižani po dvajset odstokov, večina je iz lanske sezone, znižanje cen drugih artiklov si ne more privoščiti. "Velika podjetja si lahko zaradi masovne produkcije privoščijo popuste do 70 odstotkov ali celo več. Če jaz znižam ceno za takšen odstotek, ne zaslužim več ničesar. Ob tem pa je kvaliteta mojih izdelkov veliko boljša, pazim na izvor blaga in kako so stvari delane. Majice iz veleblagovnic se hitreje strgajo, obrabijo, a večino ljudi to ne zanima več. Želijo modne obleke po čim nižji ceni," doda lastnica.
Sosednja trgovina, ki ponuja spodnje perilo in nogavičke ima na nekatere izdelke tudi popust do 70 odstotkov. "Nogavice so iz lanske sezone, zato se nam splačajo popusti, v nasprotnem primeru bi jih morali vzeti iz sortimenta," razloži prodajalka in doda, da v trgovino prihajajo predvsem starejše gospe. "Mlajše generacije očitno nakupujejo v modnih trgovinah. Zaenkrat imamo še veliko rednih strank, kaj bo, ko njih ne bo več, pa res ne vem," doda prodajalka.
Popusti, sezonska znižanja in razprodaje
Med sprehodom po centru Ljubljane lahko opazimo, da večina trgovin z znižanjem izdelkov ni počakala do uradnega začetka poletne razprodaje. "Ugodno", "vroči popusti", "totalna razprodaja", piše na transparentih in stojalih pred trgovinami. V gospodarskih razmerah, ki smo jim trenutno priča, kupci še bolj pazijo na cene, zato tudi razprodaje in popusti privabijo več strank. "Ocenjujemo, da se v času razprodaj v nakupovalni košarici potrošnikov znajde tudi kakšen kos več. Razprodaje pa so za potrošnike zagotovo tudi priložnost, ko si lahko privoščijo tudi kakšen izdelek višjega cenovnega razreda, ki si ga sicer v redni prodaji ne bi," ugotavljajo na Trgovinski zbornici Slovenije.
Kljub temu, da so lahko razprodaje priložnost za cenovno bolj ugoden nakup blaga, glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić opozarja, da se naj potrošniki za nakup blaga le odločijo, če ga resnično potrebujejo. Predvsem pri menjavi oz. vračanju izdelkov z znižanimi cenami lahko pride do nevšečnosti, saj trgovci niso dolžni vzeti izdelka nazaj.
PREBERITE TUDI:
.Ubogi trgovci./ dejanskih Proizvajalcev in Izdelovalcev pa raje ne Omenjam..
Če bi imeli zakon ,ki bi reguliral višino marž,bi bilo to čisto drugače,tako pa,ja ni teško dati na artikel 70% popusta,če imaš 500-600% maržo,poznam trgovino,ki ima tudi 1000% maržo (hala A BTC LJ),obuvala so ob nabavni ceni od 2 pa… ...prikaži več do 10 evr,oblačila pa tudi ne presegajo 10 eur,in zdej izračunajte ,ko sem konec lanske zimske sezone videla ženske škornje,ki so bili znižani na 5 eur,po vprašanju,kako in kaj,sem dobila odgovor,da imajo še vedno 100% zaslužek in tako je tudi pri drugih trgovcih,ne samo v obuvalno oblačilni industriji.Če bi bila marža predpisana na recimo 100-200%,če nebi bili trgovci tako požrešni,bi bili vsi zadovovljni i tudi kvaliteta robe bi se z tem dvignila
točn tko. In na sploh je bolj pametno kupovat na spletu kjer si na hitro lahko primerjaš podobne kose oblačil pa vidš kater je normaln rang cen. Da ne preplačuješ za brezveze. % so pa totaln nateg. Šteje samo končna cena.