"Šola bo morala postati bolj zahtevna, zdaj se preveč v ospredje postavlja izražanje lastnega mnenja," je v intervjuju za današnji Dnevnikov Objektiv menil minister za šolstvo in šport Igor Lukšič.
Šolski minister za slabe trende ne krivi šole, vsaj neposredno ne. Glavni razlog, pravi, se skriva v družbenem drobovju: v napačnih vrednotah, prenizkih pričakovanjih, v pešajoči samodisciplini. Rezultati mednarodne raziskave znanja PISA 2009 so namreč pokazali, da je Slovenija v bralni pismenosti podpovprečna tako med državami OECD kot znotraj EU.
Za zahtevnejšo šolo
Zato je minister Lukšič uradu za razvoj šolstva naročil, naj pripravi program za delo z ravnatelji in učitelji za spodbujanje bralne pismenosti, ki ne meri le zmožnosti branja in razumevanja pri enem predmetu, temveč razumevanje kar se da različnih življenjskih vprašanj.
"Naloge so sestavljene tako, da moraš sam izluščiti ključne podatke in elemente. Da te nebistveno ne zavede, moraš ohraniti neko samodisciplino, in tu slovenskim otrokom spodleti. Disciplina mišljenja. Obvladanje konceptov," poudarja šolski minister in dodaja, da se ta trend kaže tudi pri nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli, pri maturi in še kje.
Šola bo morala postati bolj zahtevna, to se mu zdi ključno. Zdaj se preveč v ospredje postavlja izražanje lastnega mnenja.
Otroci res preobremenjeni
Staršem daje prav, ko trdijo, da so otroci preobremenjeni. "V učnih načrtih je res preveč snovi, ki naj bi jo obvladali. Ko pravim, da je šola premalo zahtevna, mislim na nekaj drugega. Ko bodo učni načrti okleščeni za petino, kot smo se dogovorili, nas čaka najtežja naloga. Učitelje bo treba prepričati, da bodo tisto, kar je v njih, res naučili. Da bodo otroci znali odlično brati in pisati, odlično računati," je prepričan minister Lukšič. Poudarek bo torej na temeljnih znanjih, ki jih bo moral osvojiti vsak, brez izjeme.
V nadaljevanju se je šolski minister dotaknil predlogov bele knjige v šolstvu. Pričakuje, da bo stroka na tem področju pokazala več širine, da bo ocenila, kaj se je v Sloveniji in Evropi v šolstva dogajalo v zadnjih petnajstih letih, in na podlagi tega predvidela trende v prihodnosti.