Slovenija
320 ogledov

LPP: Najeli 20 golfov, ki jih po več kot pol leta še vedno testirajo

eurban Anže Petkovšek
Ljubljanski potniški promet je pred več kot pol leta najel 20 električnih avtov, ki jih po več kot pol leta še vedno testirajo. Prva naj bi začeli uporabljati - testno seveda - ob menjavi voznega reda na poletno različico. Začetek taksi službe zdaj zamaknjen za nedoločen čas ...

Pred mestno hišo lani septembra je Javno podjetje ljubljanski potniški promet (LPP) z županom Zoranom Jankovićem na čelu predstavilo novo floto električnih VW e-golfov, ki naj bi začeli najprej obratovati na bolj oddaljenih linijah mestnega prometa že isti mesec, kasneje pa še kot neke vrste taksi služba. Storitev in ceno prevoza na klic je potrdil tudi mestni svet. 

A zatem so na LPP namesto z vožnjo potnikov začeli s testiranjem vozil, ki po več kot pol leta še kar traja. In na LPP pri tem zatrjujejo, da za testiranje potrebujejo vseh 20 vozil - gre za enaka vozila -, saj eden ne bi bil dovolj, ampak morajo pred uradnim začetkom testirati vsa vozila.

Pri čemer vozila testirajo vodje voznega parka in tudi drugi zaposleni v LPP, Snagi, Javnem holdingu, Energetiki in JP LPT.

In kaj so v polletnem času testiranja ugotovili?

Z javnega podjetja, ki ima v najemu kar 20 električnih vozil, so nam pojasnili, da so njihova testiranja pokazala, da je v zimskem času domet zmanjšal predvsem zaradi ogrevanja, domet se zmanjša tudi pri prevozu več potnikov in uporabi klime. Poleg tega testirajo tudi domet vozil pri različnih dinamikah vožnje. Vozniki pa v povprečju pozimi prevozijo 100 kilometrov, poleti pa 150 kilometrov.

Posplošeno gre za ugotovitve, ki jih proizvajalec opisuje med karakteristikami vozila oziroma so navedeni pri vsakem testu avtomobila.

A na LPP dodajajo, da testiranje novih tehnologij zahteva dovolj dolgo obdobje, da lahko podjetje zagotovi ustrezno zanesljivost, varnost in udobje pri prevozih. Tako so v podjetju napovedali, da bodo v kratkem - ob uvedbi poletnega voznega reda - začeli tudi s testno vožnjo potnikov na liniji 23 (Podutik - Kamna Gorica). Linija 26 (Tuji Grm - Mali Lipoglav), ki je bila v začetku mišljena kot testna proga, pa je iz programa izpadla, saj se je ob začetku testiranja začelo več uporabnikov odločati za javni prevoz in so posledično golfi postali premajhni. Uvedli so minibus.

Za vsa vozila pa kljub temu, da z njimi LPP ne prevaža potnikov, podjetje plačuje najem. Strošek za vozilo mesečno znaša 400 evrov brez DDV. Polletni strošek testiranja 20 vozil je torej preračunano stal kar 58.560 evrov.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 14
  • Franjo Erman 09:53 30.maj 2017.

    z veseljem bi volil koga boljšega, če bi obstajal

  • stanko75 09:23 24.maj 2017.

    In kaj ste odkrili? toplo vodo.....

  • Avatar olor
    olor 09:15 24.maj 2017.

    Ljubljančani, drugo leto so volitve. Kdo pa je kriv, da je jankoviĆ na oblasti in da v prvem krogu zmaga?