Delodajalska združenja pozivajo k socialnemu dialogu za iskanje rešitev, s katerimi bi ohranili spoštovanje zaposlenih in kakovost storitev. Poudarjajo, da so vozniki prisiljeni k zlorabi pravil o počitkih, utrujenost pa lahko vodi v nesreče.
Vzroki večine nesreč, v katerih so udeleženi vozniki tovornjakov, so nepazljivost, utrujenost, stres in bolezen, so v sporočilu za javnost opozorili v sindikatu. Po njihovih navedbah vozniki delajo z dvema karticama, kar jim omogoča zlorabo pravil o obveznih počitkih in odmorih.
"Prisiljeni so k nespoštovanju pravil glede upravljanja s tahografi, pristajajo na plačilo na kilometer, kar pomeni, da nosijo tveganje zastojev, čakanj na trajektih, mejah, razkladanjih, obvezne počitke koristijo v kabini nekje na drugem koncu Evrope, ves čas pa jih prek sprejemnika GPS spremlja delodajalec, ki ima do delavca vse prej kot spoštljiv odnos," so razmere opisali v sindikatu.
Plačujejo jih na kilometer
V dejavnosti kopenskega prometa in cevovodnega transporta je po podatkih državnega statističnega urada zaposlenih 28.857 ljudi, ki opravljajo tisoče milijonov kilometrov in prepeljejo desetine milijonov ton blaga, so zapisali v sindikatu. Pri tem se sklicujejo na podatke statističnega urada, da vozniki tovornjakov prejemajo plačo, ki je daleč pod slovenskim povprečjem ter znaša med 800 in 900 evrov neto.
"Seveda je splošno znano, da se voznikom ponuja plačilo na kilometer, nato pa se računovodsko plačilo pretovori v minimalno plačo in dnevnice. Na zunaj je vse lepo in prav, izgublja pa zaposleni, ki ne bo prejemal človeka vredne pokojnine in nadomestila za bolniško. Izgublja država, ki ne prejme prispevkov in posledično vsi mi," so še poudarili v sindikatu in se vprašali, komu je to v interesu?
Kot so spomnili, je minilo že več kot 15 let, odkar panoge ne ureja več kolektivna pogodba, ki je urejala vsaj minimalne standarde. "Dejstvo je, da od takrat urejenost panoge drastično pada in da donosnost dejavnosti raste," so dodali. Sindikat delodajalska združenja poziva, da dvignejo pogled od finančnih rezultatov in pogledajo dejansko stanje ter da v socialnem dialogu skupaj s sindikatom poiščejo rešitev, da ohranijo spoštovanje zaposlenih in kakovost opravljenih storitev.
Včasih smo vozniki prejemali dostojna plačila za to garaško delo (odvisno kaj in kam je kdo vozil),tako,da tisti,kateri smo v pokoju deset in več let,prejemamo spodobne pokojnine,tisti,ki odhajajo v pokoj sedaj ali bodo šli v bodoče,bodo prejemali borne penzije. Za… ...prikaži več to je kriva izključno država,ki je načrtno uničila vsa velika in dobro stoječa prevozniška podjetja, prevozništvo pa prepustila brezsrčnim zaslužkarjem,od katerih posamezniki pobirajo velike podkupnine ....