Oglas. “Nov televizijski oglas McDonald'sa reklamira podpovprečnost in nezdravo hrano,” je ogorčen bralec Janez. Oglas, ki se vrti na televiziji, prikazuje otroka, ki se neuspešno trudi pojesti obroke v elitni restavraciji. Na koncu veselo je McDonald'su. “Če ne znaš jesti druge hrane, pridi v McDonald's, kjer si lahko vedno na stopnji štiriletnega otroka,” komentira Janez. O pritožbi zoper oglas bo odločalo oglaševalsko razsodišče.
Zdrava sporočila
“Tovrstni načini oglaševanja nezdravega prehranjevanja spodkopavajo prizadevanja staršev, da bi otroke navajali na zdravo prehrano,” pravi Katja Povhe Jemec z Ministrstva za zdravje RS (MZ). Opozarja pa, da so tudi po oglaševalskem kodeksu za otroke najprej odgovorni njihovi skrbniki.
Na MZ ustanavljajo delovno skupino za omejevanje trženja nezdrave hrane otrokom, smo pisali včeraj. “Skupina bo morala pripraviti priporočila za ustrezne rešitve,” dodaja. Kot primer je izpostavila Francijo, kjer je treba manj zdrave izdelke označiti s sporočili, kakršno je: “Vsak dan uživajte sadje in zelenjavo večkrat na dan.” Če izdelek nima sporočila, proizvajalec plača davek, sredstva pa se stekajo v financiranje dejavnosti za podporo zdravi hrani. “Tovrstni ukrep nameravamo proučiti glede na izvedljivost v Sloveniji,” dodaja.
“Pri reklamiranju obrokov Happy Meal smo osredotočeni na oglaševanje, ki nagovarja otroke na zabaven, informativen in odgovoren način,” sporočajo iz McDonald'sa. Pravijo, da je vsako drugačno interpretiranje le stvar posameznikov, ki ne želijo videti objektivne slike.
29
ogledov
Krompirček kot cigarete
Oznake. Možno, da bo treba tako kot v Franciji manj zdravo hrano označevati.