Slovenija
135 ogledov

Kontrola vinjet promet tudi zaustavi

dars cestinski nadzornik Saša Despot
Promet, ki je v teh dneh še dodatno zgoščen zaradi kolon turistov, ob dopoldnevih ohromijo še nadzorniki vinjet. Dars največ prekrškarjev brez vinjet ujame med enajsto in eno ter med četrto in šesto popoldne.

Na gorenjski, štajerski in primorski avtocesti se vozniki v zadnjih dneh ob že tako povečanem prometu množice turistov, ki prihajajo iz tujine in Slovenijo prečkajo med potjo na počitnice, znajdejo v kolonah tudi zaradi nadzornikov Družbe za avtoceste (Dars).

Slednji, kot opažajo bralci Žurnal24.si, ki so se v  koloni tako včeraj, danes in tudi že pred dnevi zjutraj in dopoldne počasi pomikali po katerem od omenjenih odsekov, namreč promet speljejo iz dveh na en avtocestni pas, zato da kontrolo vinjet lažje izvajajo."Nadzor se izvaja na način, ki je najbolj varen, evropsko primerljiv in hkrati ne povzroča večjih zastojev. V kolikor bi vremenske okoliščine ali zastoji hromili pretočnost ali celo varnost, se nadzor takoj prekine. V praksi zaradi nadzora ne prihaja do zastojev. Žal pa vozniki, ki ne prenašajo nadzora prometa, pogostokrat namerno ovirajo promet na sami nadzorni točki pri tem pa povzročijo dodatno upočasnitev prometa," zagotavljajo na Darsu.

Moteče naj bo za tiste, ki ne plačajo

Kljub tem zagotovilom vozniki ocenjujejo, da bi Darsovi nadzorniki to lahko opravljali bolj varno. "S tem ohromijo promet. Tujci, ki s seboj praviloma vozijo na vozila priklopljene bivalne prikolice, čolne in podobno, ob nenadnem zožanju pasu postanejo zmedeni, se celo zaustavijo, kar postane lahko že nevarno. Tak voznik potem potrebuje tudi izdatno več časa, da se uspe vključiti v promet, ki poteka po enem pasu. In ko je takšnih voznikov v trenutku nenadoma deset, se za njimi v hipu nabere kolona vozil, promet pa na trenutke celo povsem obstane," opisuje bralka, ki je pred dnevi v gneči obstaja na Štajerskem.

Na Darsu zagotavljajo, da poskušajo svoje delo opravljati s čim manj posledicami. "V prvi vrsti je potrebno za vse udeležence v prometu zagotoviti varnost v cestnem prometu in varnost cestninskih nadzornikov, zagotoviti je potrebno čim boljšo pretočnost prometa, hkrati pa izvajati nadzor čim manj moteče za uporabnike, ki cestnino plačajo v skladu s predpisi in čim bolj moteče za tiste uporabnike, ki cestnine ne plačajo," poudarjajo.

Zavedajo se, da s svojimi nadzori vsakič povzročijo motnje v prometu. "Prizadevamo, da bi bile te čim manjše, saj gre, kakor navedeno, za eno od najbolj varnih načinov izvajanja nadzora na cesti. Tako za naše cestninske nadzornike, ki na cesti opravljajo nadzor nad obvezno uporabo vinjet, kakor tudi za uporabnike avtocest," dodajajo. Nadzor nad uporabo vinjet izvajajo na počivališčih, bencinskih servisih, izvozih s cestninskih cest in celo tudi med samo vožnjo. "Nadzorno vozilo lahko namreč zapelje pred vozilo, ki ga želi ustaviti ter ga nato s svetlobno tablo in modrimi lučmi pospremi na varno mesto, kjer opravi postopek nadzora," opisujejo na Darsu.

Promet na nekaterih avtocestnih odsekih na Štajerskem in Primorskem, kjer Slovenijo v teh dneh prepotuje največ tujih voznikov, sicer v teh dneh dodatno ovirajo še cestna dela, ki so se začela predkratkim.

Prav je, da so na cestah

Strokovnjaku za prometno varnost Andreju Brglezu se zdi izvajanje nadzora na nekdanjih cestninskih postajah daleč najbolj tvegano. "Razumljivo in prav je, da so nadzorniki prisotni in da izvajajo kontrolo. Z vidika varnosti pa mislim, da to ni najbolj varno, čeprav je na nek način logično, da morajo biti prisotni na predelih, kjer je največja pretočnost prometa. Nisem pa prepričan, da s tem, ko vršijo nadzor na cestninskih postajah, dejansko lahko zagotovijo tudi resnično varno ustavljanje in izločanje tistih, ki vozijo brez vinjete,"  pojasnjuje. Hkrati pa ocenjuje, da bi nadzorniki to delo lahko mnogo bolj varno opravljali na počivališčih, denimo s preusmeritvijo celotnega prometa preko počivališča, kjer potem pregledajo tudi vsako vozilo posebej. Tako večina tistih jeznih voznikov, ki so se v zadnjih dneh  skoraj po polžje premikali mimo katere od Darsovih kontrol, kot tudi na Darsu se s tem strinjajo. "Preusmerjanje prometa prek počivališča je ne zgolj eno izmed najbolj varnih načinov izvajanja nadzora prometa, je tudi ena izmed najpogosteje uporabljenih metod preverjanja v  tujini. Hkrati gre za način, ki je po mnenju uporabnikov eden izmed najbolj varnih," poudarjajo na Darsu.

 

 

 

 

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.