Od 7. do 13. marca so policisti v sklopu evropsko usklajenega nadzora podrobneje pregledovali uporabo varnostnih pasov. Nadzor je zajemal vse vrste vozil, poudarek pa je bil na prevozih otrok.
Policisti s PU Novo mesto so nadzor izvajali pred tremi dnevi. Pod drobnogled so vzeli 159 udeležencev v prometu, med 101 kršitvijo cestno prometnih predpisov pa so ugotovili tudi 66 kršitev zaradi neuporabe varnostnega pasu.
Namen usklajenega nadzora je zmanjšati število mrtvih in poškodovanih v prometnih nesrečah. Policisti poleg tega želijo s tovrstnimi akcijami vplivati na zavedanje voznikov in potnikov, da lahko uporaba varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov za pripenjanje otrok med prevozom bistveno prispeva k varnosti ter prepreči nepotrebne telesne poškodbe zaradi naglih zaviranj ali prometnih nesreč.
Zgodovina varnostnega pasu
Avgusta 1959 so Švedi patentirali tritočkovni pas, ki še danes velja za enega najpomembnejših izumov v avtomobilskih industriji. Pas so takoj začeli vgrajevati v takrat volvove modele amazon, hitro pa so ga prevzeli tudi drugi proizvajalci.
Po statističnih podatkih bi samo v Evropi letno preživelo sedem tisoč ljudi več, če bi se vozniki in potniki dosledneje pripenjali.