Čeprav ni niti kančka dvoma, da smo preveč normirana družba, je očitno še neomejeno prostora za hiper regulacijo. Ni najbolj logično, ampak temu je tako tudi zato, ker imamo kopico omejitev in pravil, ki se jih nihče ne drži. V času korone nam ravno zato vbijajo v glavo pomen samokontrole, ker izvajanja vseh omejitev, z vsemi nedoslednostmi vred, ne bi mogla nadzirati niti Udba. Če povem poenostavljeno, v primeru da vse avtocestne radarje spustijo na omejitev – 130 kilometrov na uro, se v eni sami uri zlomijo kadrovske kapacitete za obdelavo prekrškov. Zato radarji lovijo le divjake, ki vozijo 50 kilometrov na uro nad omejitvijo, ali pa sploh ne. Podobno je z inšpektorji, dacarji, policisti na terenu. Zato se ne bojte preveč napovedi po novih omejitvah.
V prvi polovici letošnjega leta je državni zbor sprejel 42 zakonov, v celotnem prejšnjem letu 25, v 2018 20, v 2017 36, 2016 28, 2015 26 in leta 2014 le 17. Vsekakor rekordna bera v polletju, a življenje gre naprej kot da ni nič. Noben inšpektor ali prisilni organ ne bo prevzgojil ljudi, to v resnici lahko storimo le sami. Pretirana zakonska regulacija pa lahko pri tem kvečjemu škoduje. Ker preprosto izgubimo občutek, kaj je pomembno in kaj ne. Ali pa vse skupaj sproži celo še kak nekontroliran odpor do vseh norm, tudi tistih že osvojenih in zakoreninjenih v podzavest. Pa če ostanemo pri koronsko – prometni analogiji. Živim v majhnem kraju, kjer so prevozna sredstva ključnega pomena, za socializacijo posebej v času odraščanja. Začne se s kolesi, pri 14 letih pa so motorji pravzaprav že obvezni. Mulci se vozijo brez čelad, trije na motorju, sami ali starši jim kupujejo motorje, ki sploh niso primerni za cesto. Po pravilu so neregistrirani in po pravilu mulci nimajo vozniških dovoljenj. Policisti so sicer nekajkrat poskušali postaviti zasede, a zgodilo se ni nič in težava se samo razrašča. Kot so mi povedali sami, od nekje tridesetih, ki se zbirajo v okolici bazena ali igrišča, imata le dva registriran motor in ustrezno vozniško dovoljenje. Odstranjene blokade so še dodatna težava, da motorjev, ki so omejeni na 25 kilometrov na uro, pa letijo po pločnikih več kot 50km/h, sploh ne omenjam. Če bi uvedli globo za butaste starše, ne bi bilo nič narobe, a kaj ko policija ne polovi niti mulcev, da bi lahko ugotovila, kdo jih je spočel.
In kje je bistvo problema? Poslanska skupina SMC, z Igorjem Zorčičem na čelu, je kriva zato, da morajo biti tudi manjši motorji registrirani. Vse lepo in prav, a takoj naletimo na logistični problem. Kdo je pričakoval, da se bodo mulci peljali 15 ali več kilometrov daleč, da bodo motor registrirali? To je za Tomos cela odisejada. Morda so ga registrirali prvič, da so uredili lastništvo in dobili prometno dovoljenje, potem pa nič več. Pa zakaj bi ga, če na cestah sploh ni policistov. Pa očitno imajo ti še navodila, da jih ne smejo loviti. Drug vidik je seveda finančni. Za ceno registracije imajo gorivo za celo poletje. Da bi naredili izpit, je pa še huje, kajti so povsem nemobilni in morajo za vsako uro vožnje prositi nekoga, da jih pelje do avto šole. In ključna zadevščina, izpit je bistveno dražji kot motor, ki jih pripelje od točke A do točke B, ki je njihov edini cilj. Ne levo, ne desno.
S pravili je točno tako, če še dodam… Prijatelj je na starodobnika priklopil prikolico, ga homologiral in registriral. Po nekaj letih si je premislil in želel registrirati motor brez prikolice, kot je bil vedno. Vsi izvajalci tehničnih pregledov (klical je tudi sto kilometrov daleč) so mu povedali, da mora od proizvajalca pridobiti potrdilo, da je motor samostojno vozilo!?!. In to od proizvajalca, ki je propadel pred tridesetimi leti. A je vztrajal in našel pravnega naslednika podjetja, pridobil potrdilo, pa zadeva še vedno ni šla skozi. In kaj je naredil? Motor je registriral s prikolico, prikolico odklopil in zdaj se vozi brez nje. Butasta pravila torej ljudi silijo v kršitve. Vendar dvomim, da ga bo kdaj ustavil policist in vprašal kje ima prikolico. »Ups, verjetno se je nekje po poti odklopila in zgrmela v jarek.«
Pa še bi lahko našteval, ampak verjetno je vsak od nas kdaj trčil v zid neumnosti slovenske birokracije, ki ga v prvi vrsti zidajo poslanci državnega zbora, ki so že zdavnaj izgubili stik z ljudmi. Od takšnih in drugačnih predlogov, bi poleg obvez pričakoval tudi neke rešitve. V primeru motorjev do 50 kubikov, neke mobilne tehnične preglede. Subvencioniranje vozniških dovoljenj za mlade. Ali vsaj pocenitev ur. Program avtošol v šolah... Ja, res je, mladi so morali imeti vozniški izpit že pred spremembo zakonodaje, a če že kršijo zakonodajo z neregistriranim motorjem, zakaj bi jo potem deloma upoštevali z izpitom. Vsakič ko dobimo takšen paket pravil, se ne zmanjšajo kršitve v prvem delu, ampak se v paketu povečajo.
Ampak dokler policije ni, seveda tudi problema ni.
Prvi mesec sem od tega preprostega spletnega gospodinjskega dela prejel 26391. To delo je na spletu in je delno ali v zaključnem obdobju zelo enostavno, samo sledite navodilom na tem blogu ... >>>>>>>>>>> 𝐖𝐰𝐰.𝑫𝒐𝒖𝑰𝒏𝒄𝒐𝒎𝒆.𝐜𝐨𝐦
Zaključek: kaj nam pomaga na tisoče zakonov, če jih nihče ne izvaja??
A ni bilo s strani SDS rečeno, da bodo zmanjšali število zakonov, ker smo preveč zbirokratizirani, zdaj pa rekordno število novih predpisov? Sam vprašam. Tolk o tem kako se govori in kaj dela...