Reprezentativna sindikata v Pošti Slovenije in vodstvo družbe so danes podpisali sporazum o izpolnitvi zahtev sindikatov. Stavka, napovedana za torek, je preklicana, je po podpisu v Ljubljani povedal generalni direktor Pošte Slovenije Boris Novak.
Kot je povedala vodja pogajalske skupine Pošte Slovenije in svetovalka poslovodstva Karmen Lebe Grajf, so poleg plačnega dela dogovorili ukrepe, ki izboljšujejo pogoje dela. Med temi je naštela ukrepe s področja varstva delavcev, glede opreme ipd. Na Pošti načrtujejo tudi povečanje števila zaposlenih. "Trenutno ocenjujemo, da bo šlo za okoli 190 dodatnih zaposlitev," je povedala.
Po dogovoru bodo po novem nadure plačane 40 odstotkov več od običajne ure (prej 30 odstotkov), viški ur bodo plačani 50 odstotkov več kot običajne ure (prej 30 odstotkov). Dogovorili so se tudi za zvišanje nekaterih plačil, ki so jih v času krize znižali (eskalacija plač, regres, povračila stroškov za prevoz na delo). Dodatek za deljen delovni čas bodo zvišali s 15 na 18 odstotkov. Dogovorili so se tudi za dodatna plačila zaposlenih v manipulaciji (na okencih in v logističnih centrih), ki so zaradi odsotnosti drugih zaposlenih prekomerno obremenjeni.
Pogajanja Pošte Slovenije s Sindikatom poštnih delavcev ter Sindikatom delavcev prometa in zvez so se prejšnji teden zaključila, konec tedna pa so nato potekala usklajevanja glede čistopisa sporazuma, ki naj bi bil predmet podpisa, je na tiskovni konferenci sindikatov povedala pooblaščenka Sindikata poštnih delavcev Diana Kos. Ali bo stavka ali ne, na konferenci še ni bilo jasno.
"Zahtevamo, da smo socialni partnerji v polnem pomenu"
Ključne stavkovne zahteve sindikatov so šle v smeri razbremenitve zaposlenih in izboljšanja delovnih pogojev. "Zahtevamo, da smo socialni partnerji v polnem pomenu," je dejal predsednik Sindikata poštnih delavcev Saša Gržinič. Osnutek dogovora, ki so ga stavkovni odbori vsebinsko načelno potrdili, je prinesel izboljšanje pogojev dela. Pošta Slovenije se je zavezala, da bo zaposlila dodatne delavce in da bodo vsa delovišča zapolnjena glede na dejanske potrebe. Dvignila naj bi tudi odstotke rezerv zaposlenih, ki nadomeščajo manjkajoče delavce.
Uredili naj bi se tudi pogoji dela, ko gre za dodatne odmore, delovni čas in predvidljivost delovnega časa zaposlenih. Poudarili so tudi sprotno izplačevanje nadur ter razmejitev med nadurami in neenakomerno razporeditvijo delovnega časa.
Cilj ukrepov je prisiliti delodajalca, da mu bo v interesu iskati sodelavce, ki bodo razbremenili sedanje zaposlene.
Nekateri ukrepi bi bili vidni takoj
Dogovor predvideva zvišanje plačila nadurnega dela za 40 odstotkov, viški ur, ki bodo ostali zaposlenim, pa bodo plačani s 50-odstotnim pribitkom. Ostali finančni ukrepi gredo v smeri povrnitve pravic, ki so bile zmanjšanje v letu 2012 (regres, stroški prevoza, dvig dodatka za deljeni delovni čas s 15 na 18 odstotkov). Ukrepi naj bi bili težki od 8 do 9 milijonov evrov na letni ravni.
Nekateri ukrepi naj bi bili vidni takoj, medtem ko naj bi pri drugih trajalo dlje časa. Ena od takih zahtev je ureditev pavšalnih pogodb o zakupu dvokoles. Pismonoše imajo namreč podpisane pogodbe za dvokolesa, kjer je določeno, da vozila sami vzdržujejo. V zameno dobijo 50 do 60 evrov mesečnega pavšala in povrnjene stroške gorica. Vzdrževanje je prepuščeno pismonoši, tako kot tudi skrb za parkiranje vozila po koncu službe, saj ni veliko pošt, ki imajo urejena spravilišča za dvokolesa.
V Sindikatu poštnih delavcev poudarjajo, da so njihove zahteve enake že od leta 2011. Na prve kritične točke so začeli opozarjati že leta 2015. Dve leti kasneje so bili z delodajalcem v sporu zaradi izrednih razmer, v celotnem lanskem letu pa jim ni uspelo najti skupnega jezika z vodstvom.
Delavci bodo dobili drobiž in še tega bomo nemudoma založili potrošniki s povišanjem poštnih storitev in razliko,ki se bo "nabrala" bodo v večini pobasali v žepe vodilni....
Točno tako A. stalna praksa na Pošti,spet so jih kupili za drobiž in karavana gre dalje........
Pol več nebodo delali avto servisa na pošti pa pohištvo še mi morajo zmontirati pa streho sem mislil pri njih naročit. Široka ponudba zraven plačevanja položnic tako kot na Petrolu ko lahko skleneš kredit in narediš tehničnega, dela pa povsod samo eno okence.