Na vprašanje, kje naj se potrošniki informirajo o cenah goriv, ki jih lahko trgovci oblikujejo sami, je gospodarski minister Zdravko Počivalšek preprosto: "Na cenikih bencinskih servisov." A hkrati je obljubil primerjalnik cen, a zdaj na to svojo obljubo pozabil. "Razvoj modela za spremljanje cen v trenutku, ko še ni popolne liberalizacije cen naftnih derivatov, ni smiseln," zdaj odgovarjajo na gospodarskem ministrstvu, kjer so na ministrove besede kot kaže pozabili.
V tujini, kjer trgovci v večini lahko prosto oblikujejo cene goriv, so podobni primerjalni malodane obvezni. Imajo ga na primer na Hrvaškem, Italiji in Avstriji ...
Se splača izogibati bencinskim črpalkam na avtocesti?
Do odgovora, kje po dozdajšnji delni liberalizaciji – 100-oktanskega goriva in kurilnega olja ter tudi 95-oktanskega goriva in dizla na avtocestnem križu – prodajajo najdražje gorivo in kje najcenejše, tako ne boste prišli zlahka. Pregled cen na 51 bencinskih servisov na avtocestnem križu (33 Petrol, 16 OMV in 2 MOL), za katerega boste potrebovali kar nekaj časa in volje, pa pokaže, da trgovci v veliki večini goriva točijo še vedno po enaki ceni na črpalkah na avtocestah in zunaj njih − izjema je 100-oktansko gorivo.
Višje cene pa vas bodo po žepu udarile tudi bližje italijanski meji, kjer imajo dražje gorivo kot pri nas, zato je OMV že v samem začetku podražil ceno goriv na Škofijah. Tako ostaja še danes.
Kaj kažejo povprečja?
Povprečne cene vseh goriv na tedenski ravni na podlagi poročanja treh največjih trgovcev sicer uradno spremlja ministrstvo za infrastrukturo, ki o njih poroča Evropski komisiji. Na podlagi prejetih podatkov ministrstvo za infrastrukturo vsak ponedeljek izračuna uteženo ceno za celo državo (na podlagi letno prodanih količin posameznega naftnega derivata v preteklem letu) in jo sporoči v Bruselj.
Podražitve so minimalne
Tudi njihovi izračuni kažejo, da je od 9. novembra 2016 povprečni liter 95-oktanskega goriva in dizelskega goriva v primerjavi z regulirano ceno, praktično primerljiv. Večje razlike pa so v Analizi gibanja cen sproščenih naftnih derivatov, ki jo je pripravilo gospodarsko ministrstvo v sodelovanju z UMAR, ugotovili pri 100-oktanskem gorivu, kjer je cena po deregulaciji povprečno za 1,3 odstotka višja od informativne modelske cene, ki bi veljala, če ne bi prišlo do sprostitve cen. Gibanje cen kurilnega olja, ki ima sicer sezonski značaj, pa je pojasnilih ministrstva za infrastrukturo, v povprečju zelo blizu modelski ceni.
Že poleti popolna liberalizacija?
Zdajšnja uredba o prostem postavljanju cene goriv na avtocestah velja zgolj do 30. junija letos, po napovedih gospodarskega ministra bi nato utegnili morda liberalizirati celoten trg goriv in najverjetneje bodo prav trenutne "stabilne" cene goriv na avtocesti eden izmed ključnih argumentov zagovornikov popolne liberalizacije.
Sploh ni problem v davkih, problem je kako se davke porab. Davki že morjo bit da se razporedi bogastvo v skupno dobro. Mora bit pa taprav nadzor nad porabo. To Sloveniji manjka. Ne pa amerikanizacija davkov.
To bi moralo biti jasno, da če do teh podatkov ne moreš priti drugače, kot da jih iščeš sam po ulicah, je liberalizacija en velik nateg. Sicer pa ne dvomim, da bodo naši prodajalci zelo usklajeni pri zviševanju cen.
Ne bit naiven da bodo cene na pumpah kaj padle ? ostalo bo enako, konkurirali pa bi si lahko tudi če ro najvišje cene regulirane, ker najnižje nikoli niso bile. Tako da bi lahko konkurirali že od leta ne vem… ...prikaži več ajde 1980 recimo, pa niso nikoli spustili cen razen za časa Janše takrat je bil bencin pri nas tolk kot je SE VEDNO danes v Avstriji :)