Slovenija
41864 ogledov

Trditve, da je Janša menjal vinjete za Pop TV, dobivajo podlago

Vinjeta za leto 2021 zurnal24.si
Minister za infrastrukturo vztraja, da je posel za vzpostavitev digitalnih vinjet čist. V javnost prišle povezave med Skytoll in direktorico pri podjetju Pro Plus.

Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je prepričan, da je uprava Darsa postopek javnega razpisa za uvedbo elektronskih vinjet vodila transparentno. Če se ugotovi, da temu ni bilo tako, pa imamo v Sloveniji za to pristojne institucije, je dejal. Poslanci SAB bodo medtem zaradi posla zahtevali sklic nujne seje komisije za nadzor javnih financ, poroča STA.

"Popolnoma zaupam upravi Darsa," je postopek oddaje posla za vzpostavitev sistema elektronskega cestninjenja osebnih vozil na današnji novinarski konferenci komentiral minister Vrtovec. Dars je na razpisu za vzpostavitev sistema elektronske vinjete izbral slovaški Skytoll, poleg njega pa sta ponudbo oddala še Iskratel v partnerstvu z madžarskima ARH Informatics in Dataking Informatikai ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch.

Skytollova ponudba je bila vredna 15,7 milijona evrov brez DDV, ponudba Iskratela z madžarskima partnerjema 14,2 milijona evrov brez DDV, ponudba Maranda, Telekoma Slovenije, Pošte Slovenije in Kapscha pa 33,4 milijona evrov. Vsaj Iskratel je že napovedal pritožbo na Darsovo izbiro.

Za zdaj 1. december ostaja kot datum preklopa

Če se po ministrovih besedah ugotovi, da so bili postopki vodeni netransparentno in bo kateri izmed neizbranih ponudnikov to dokazal, potem imamo v Sloveniji za to pristojne institucije. Prepričan je, da se bo s postopkom ukvarjala državna revizijska komisija, saj so v enem od neizbranih ponudnikov že napovedali pritožbo. "Si pa želim, da bi prišlo do teh odločitev čim hitreje, da zaradi naše birokracije ne bomo zamudili rokov, ki so potrebni," je dodal.

"Po zagotovilih Darsa smo še vedno v časovnem okvirju in bo tudi ob morebitnih zapletih s 1. decembrom vzpostavljen nov vinjetni sistem," je še povedal minister.

Časnik Delo je medtem poročal, da izbrani Skytoll nima izkušenj z vzpostavitvijo nadzornega sistema za e-vinjete, pa tudi, da je Dars javno naročilo večkrat spremenil. Spremembe naj bi omogočile Skytollu konkuriranje za posel v Sloveniji.

Med drugim je Dars spremenil zahtevano referenco, da so ponudniki vzpostavili vsaj en sistem za tehnični nadzor e-vinjete, ki temelji na samodejnem prepoznavanju registrskih tablic in ki vključuje vozila do nosilnosti 3,5 tone. Z dodatkom k razpisu so kot referenco dovolili tudi vzpostavitev sistema za tehnični nadzor cestninjenja za tovorna vozila, poroča Delo.

"Naključja" iz ozadja s Skytollom

Časnik Dnevnik v današnji izdaji poroča, da je dokumente, ki jih te dni medijem v Sloveniji pošilja na razpisu izbrana slovaška družba Skytoll, spisala Darja Zajc, sicer direktorica marketinga na Pro Plus (Pop TV in Kanal A). 

Razkritje je posebej zanimivo v luči, da je Pro Plus del vezanega posla, za katerega naj bi se decembra lani slovenski premier Janez Janša dogovarjal z novim lastnikom Pro Plusa, češkim medijskim magnatom Petrom Kellnerjem. Kellnerjevo letalo je decembra presenetljivo pristalo na Brniku, nato pa se je srečal z Janšo. To so v vladnem uradu potrdili šele potem, ko so o tem prvi poročali pri Mladini, tematika pogovora pa naj bi se po uradni razlagi sukala okoli iskanja stabilnosti na Zahodnem Balkanu, tudi v luči slovenskega predsedovanja EU.

Neuradno pa naj bi Janša med pogovori najbogatejšemu Čehu, ki je posredno lastniško povezan z družbo Skytoll, obljubil posel z e-vinjetami, dokapitalizacijo Tovornega prometa Slovenskih železnic in več vpliva skupine J&T v Petrolu. V zameno pa bi Kellner Pro Plus prodal madžarskim kupcem, je pisala Mladina.

Zajčeva sicer zatrjuje, da je dokumente v slovenščino prevedla na prošnjo "slovaškega znanca" in da sama nima neposrednih povezav s podjetjem Skytoll. A Zajčeva ne zna slovaško, pravijo Dnevnikovi viri.

Skytoll je sistem elektronskega cestninjenja za tovorna vozila vzpostavil na Slovaškem in Češkem. Na Češkem je sistem v veljavi od 1. decembra 2019, podatek pa je po poročanju Dela pomemben zato, ker je Dars v razpisu od ponudnikov zahteval, da so referenčni sistem vzdrževali v delovanju najmanj 12 mesecev. Dars je kot rok za oddajo ponudbe sprva določil 4. november, a v tem primeru Skytoll še ne bi izpolnjeval zahteve glede 12-mesečnega vzdrževanja sistema. V Darsu so pozneje po poročanju časnika rok premaknili na 1. december, torej na dan, ko je bil češki sistem v veljavi točno eno leto.

"V javnem razpisu je bil edini cilj družbe Dars dobiti usposobljenega ponudnika z namenom, da bi uporabniki slovenskih avtocest in hitrih cest letos decembra po 13 letih dobili prijaznejši način cestninjenja kot korak k digitalizirani družbi. Pri javnem razpisu tako ne favoriziramo nobenega ponudnika, razpis smo vodili skladno s področno zakonodajo in povsem transparentno," so se za Delo odzvali v Darsu.

Kot so dodali, so bile vse spremembe razpisa narejene skladno z zakonodajo. "Bistvene tehnične zahteve in zahtevnost referenc so ostale enake, vse spremembe pa so bile narejene z namenom zagotavljanja možnosti sodelovanja čim širšemu naboru potencialnih ponudnikov in s tem izbire najbolj ustreznega. Javno naročilo je bilo spremenjeno le v manjšem delu, in sicer na podlagi več vprašanj in pobud različnih potencialnih ponudnikov, ki so bile anonimno oddane na portalu javnih naročil," so še zapisali v naknadnem sporočilu za javnost.

Zatrdili so, da niti v fazi priprave niti v fazi objave razpisa Dars ni bil v neposrednem kontaktu z nobenim od potencialnih ponudnikov. "Vsa komunikacija je potekala izključno preko portala za javno naročanje. Po odpiranju ponudb, ki je bilo izvedeno 1. decembra 2020, smo ponudnika Skytoll in Iskratel pozvali na predložitev dokazil, to pa je predstavljalo edini kontakt družbe Dars z omenjenima ponudnikoma," so dodali.

"Skytoll je glede na razpisne pogoje oddal v celoti ustrezne reference, ki mu omogočajo konkuriranje za posel v Sloveniji. V skladu z našimi zahtevami je namreč v preteklosti na Slovaškem že uspešno vzpostavil sistem za nadzor vozil nad 3,5 tone. Za vaše vedenje tudi podatek, da je pri tem razpisu DARS od ponudnika Skytoll prejel in upošteval podpisane reference naročnikov, ki so tudi naknadno potrdili, da je Skytoll pri njih vzpostavil sistem, ki izpolnjuje vse predpisane zahteve. DARS torej nima razloga, da v predložene reference ne bi verjel," utemeljujejo pri upravljalcu omrežja, kjer so povedali še, da si redno izmenjujejo informacije in izkušnje s kolegi iz sosednjih držav glede upravljanja in cestninjenja z e-vinjetami. Pri tem so še posebej izpostavili sodelovanje z avstrijskim Asfinagom.

pro plus | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V opoziciji ne verjamejo v zakonitost razpisa

V poslanski skupini SAB bodo medtem na to temo zahtevali sklic nujne seje komisije DZ za nadzor javnih financ. "V stranki SAB ves čas zagovarjamo transparentno, zakonito in gospodarno porabo javnega denarja, pri razpisu za e-vinjete pa je očitno veliko stvari šlo narobe. Javnosti je treba predočiti dejstva in ugotoviti, ali so bila oškodovana javna sredstva," so zapisali v SAB.

A Vrtovec je prepričan, da bodo morali pobudniki seje odgovoriti na vprašanje, zakaj bi moral biti izbran nekdo, ki je oddal za 17 milijonov evrov dražjo ponudbo od izbrane ali pa nekdo, ki ni izpolnjeval pogojev za vzpostavitev tega sistema.

dezurni@zurnal24.si

 
Komentarjev 25
  • Boris Klinar 12:25 08.februar 2021.

    Sds..kriminalci

  • Boris Klinar 12:24 08.februar 2021.

    Dol in Stran z vlado.. ..sds.. Kriminalcev Nepotistov Klientelistov Arogance Goljufov Bleferjev Lažnivce Tiranije Diktature Tatov Slovenija..Zbudi se Strezni se

  • miha60 09:18 07.februar 2021.

    Brez trdnih dokazov je to samo eno nakladanje! Na neznanem kraju, ob neznanem času.......levaški bla, bla, bla