Slovenija
120 ogledov

Inštrukcije ima vedno več osnovnošolcev

ljubljana08.03.08, poskusna matura, pisanje, oblikovna sola, gosposka 18, ljublj IFP
Podatkov o tem, koliko dijakov ima popravne izpite, ministrstvo ne zbira. Za inštrukcije je največ povprašujejo pri matematiki, fiziki in angleščini.

"Vedno je največ povpraševanja za matematiko in fiziko, tako med letom kot ob koncu leta pred popravnimi izpiti," o inštrukcijah šolarjem pravi Petra Jereb Lovšin s centra za inštrukcije Horizont. "Prihajajo različno, nekateri šele takrat, ko teče voda v grlo, drugi obiskujejo inštrukcije med letom, zato da na koncu nimajo težav."

Število inštrukcij, ki jih imajo posamezni šolarji je različno. "Nekateri imajo konstantne urnike, enkrat tedensko po dve šolski uri ter pred kontrolkami nekoliko več, drugi pridejo ob koncu šolskega leta in vzamejo paket dvanajstih ur, so pa tudi taki, ki rabijo manj in jim zadostuje ena ura," razlagajo na Horizontu.

Prihajajo študentje, ki so že prej imeli inštrukcije

Že vsa leta med predmeti absolutno prednjači matematika pri dijakih. Sledi fizika, angleščina in slovenščina, ki je najbolj popularna pred maturo. "Je pa zadnja leta vedno več povpraševanja za osnovnošolce, pa tudi za študente, predvsem tiste, ki so bili že prej navajeni hoditi na inštrukcije," pove Jereb Lovšinova.

Uspešno zaključeno šolanje | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Odgovora na vprašanje, zakaj se za inštrukcije odloča več osnovnošolcev, Jereb Lovšinova nima. "Vsi se to sprašujejo, morda so programi malo bolj zahtevni, saj je količina snovi večja, kot je bila, morda pa je razlog tudi v tem, da se starši doma nimajo veliko časa ukvarjati z otroci," pravi. "Ne da se ne bi hoteli, ampak, če si cel dan v službi, potem težko še z otrokom sediš in delaš. Lažje in hitreje je, če otroka pripeljejo sem, da z inštruktorjem predela snov, ki mu dela težave." Opaža tudi, da je na osnovnih šolah v zadnjih letih več popravnih izpitov.

Najvišja prehodnost med letniki je pri gimnazijcih

Koliko popravnih izpitov vsako leto opravijo slovenski šolarji, ministrstvo sicer ne zbira, saj evidenco vodijo le posamezne šole. Ministrstvo zbira le podatke o deležu prehodov med posameznimi letniki oz. razredi in deležu uspešno zaključenih.

Med dijaki, ki se poslužujejo največ inštrukcij, je prehodnost iz nižjega letnika v višji največja v gimnazijskih ter srednjih strokovnih programih, medtem ko je osip večji v nižjem, srednjem ter poklicno tehničnem izobraževanju. Gimnazijski program je v zadnjih treh letih uspešno zaključilo 85 odstotka vpisanih dijakov, nekoliko manj oz. 76 odstotkov jih je končalo srednje strokovno izobraževanje, medtem ko je bil delež dijakov, ki so zaključili nižje poklicno, srednje poklicno ter poklicno tehnično izobraževanje 69, 68 oz. 53 odstotni.

irma.hus@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • mijaliza 11:12 02.julij 2015.

    z odličnim uspehom in fotografijo pri županu........toliko o tem ko se v prvem razredu samo malo igrajo in privajajo na šolo!

  • mijaliza 11:12 02.julij 2015.

    To je napaka ki jo delajo vsi novo pečeni starši šolarjev in rečejo prvi razred je samo podaljšana mala šola pa NI. V tem prvem razredu učitelji že lepo klasificirajo otroke, nadarjen, manj nadarjen....neumen! in na podlagi tega jih že ...prikaži več razvrščajo v skupinice....nadarjenim se bolj posvečajo med tem ko ostalim precej manj. Naša najmlajša hči je ob vstopu tekoče pisala in govorila ( na lastno željo....doma je nismo prav nič silili k učenju), računala do deste in poznala osnovne izraze v nemškem in angleškem jeziku ( kar smatramo kot posledica druženja z starejšima bratoma, saj sta vedno okoli nje govorila angleško samo da sta jo zafrkavala). In prav vsaki dan se je prijokala domov ker ji šola ni ponudila tolike mera znanja kot so jo zahtevali njeni možgani, ki so v tem obdobju kot spužva. In kaj se je zgodilo, v tretjem razredu so pomešali otroke in pristala je v razredu 28 otrok v katerem je bilo kar 20 nadarjenih, 5 manj nadarjenih in 3 zelo slabi učenci.....vseh 20 je opravilo osnovno

  • 4krogci 08:59 02.julij 2015.

    Šola naj bi bila zato, da se v njej nauči in imaš doma samo ponavljanje in domačo nalogo ne pa razlaganja snovi!! Ampak pri nas so prfoksi plačani lih tolk za delo kakor za nedelo in potem smo kjer pač ...prikaži večč smo! Da bi se zavedal da vsi ne razumejo vsega hhitro in bi se jim prfoksi mal posvetil ah ne to pa ne!!Sorodnik ima otroka v prvem razredu sepravi bivša mala šola, pa je pou leta nazaj norel, saj je otrok moral lepo znati brat a v šoli sploh še niso vzeli celotne abecede!! Kako naj potem otrok zna?? Če ga pa starši doma vnaprej učijo je pa problem, saj današni učni program uči pisat številke in črke v ravno obratni smeri, kot smo se učilu 10-15 let nazaj!!