Nekateri gostinci na Obali so sušo izrabili za dodatne zaslužke. Gostom namreč razlagajo, da je voda oporečna, nekateri pa gredo celo dlje in trdijo, da so jim strežbo vode z vodovodnega omrežja prepovedale pristojne službe. S tem so seznanjeni tudi na Rižanskem vodovodu Koper, saj se zaskrbljeni gostje lokalov v zadnjih dneh zaradi tovrstne gostinske prakse obračajo tudi nanje. “Zagotovo lahko potrdimo, da je voda varna in pitna brez omejitev na vsem območju obalnih občin. Ogorčeni smo nad nekaterimi gostinci, da sušo in pomanjkanje vode tako izkoriščajo v svojo korist. Osebno bi lokal, v katerem bi me zavajali in mi ne bi postregli z vodo iz pipe, češ da ni pitna, takoj zapustila,” je ostra Sara Krbavčič, tiskovna predstavnica vodovoda.
Vse storitve na ceniku
Zakon o gostinstvu in na njegovi podlagi sprejeti predpisi sicer ne določajo vrste storitev, ki jih gostinci ponujajo in zaračunavajo gostom. “Če gost zaprosi za kozarec vode iz pipe, je od gostinca odvisno, ali mu jo bo postregel in ali mu jo bo zaračunal. A če jo zaračuna, mora to storitev navesti v ceniku storitev, ki mora biti gostom na voljo v prostorih in na prostem. V ceniku pijač morajo biti navedene vrsta, količina in cena,” opozarja Andrejka Grlić, glavna tržna inšpektorica. Za kršitev navedenega je v zakonu o gostinstvu sicer predpisana kazen od 1.200 do 40 tisoč evrov za pravno osebo ter od 400 do dva tisoč evrov za odgovorno osebo. “V primerih, ki jih navajate, gre torej bolj za poslovno odločitev gostinca, ki nosi riziko morebitne izgube gostov,” dodaja Grlićeva.
Izredne razmere na vidiku
Na Obali sicer že nekaj časa velja prepoved uporabe pitne vode za zalivanje, pranje avtomobilov, prhanje na plaži ... Ne glede na te varčevalne ukrepe ravni vode v vodnjakih na črpališčih podtalnice vztrajno upadajo. “Brez padavin bodo redukcije vode žal neizbežne,” pravi predstavnica Rižanskega vodovoda. Če padavin ne bo še kakšen teden, je precej verjetno, da bodo razglasili izredne razmere in uvedli prvo stopnjo omejitev v dobavi vode.