Med dopustovanjem na kakšnem hrvaškem ali grškem otoku ste zagotovo že kdaj kupili ponarejeno torbico ali denarnico ene izmed prestižnih blagovnih znamk.
Glede na rezultate zadnje študije Evropske unije, se proizvajalcem originalnih izdelkov kljub temu ni treba bati za posel. Zaradi ponaredkov imajo namreč koristi, kot pravi študija, tako proizvajalci kot kupci, piše britanski časnik Daily Telegraph.
Ponaredki namreč vplivajo na znižanje cen originalnih izdelkov, proizvajalci pa zaradi tako imenovane brezplačne reklame lažje dosežejo tudi druge segmente kupcev in si tako hitreje povečajo prepoznavnost.
Kupovanje ponaredkov je sicer v nekaterih evropskih državah celo kaznivo.
V Franciji je tako najvišja zagrožena kazen za kupovanje ponaredkov 300 tisoč evrov ali tri leta zaporne kazni.
Kazen vas lahko doleti tudi v Italiji. V začetku letošnjega poletja je tako morala neka turistka, ker je na ulici blizu Benetk za sedem evrov kupila ponarejeno torbo znamke Louis Vuitton plačati 1000 evrov kazni.
Policija naj za ponaredke ne zapravlja časa
Kot pravi študija proizvajalci pretiravajo, ko pravijo, da zaradi ponaredkov izgubijo milijone evrov zaslužka.
Kajti tisti, ki kupijo ponarejen izdelek neke prestižne blagovne znamke, ne bi zaradi pomanjkanja denarja nikoli v življenju kupili istega originalnega izdelka.
Ponaredki tako na koncu celo pripomorejo k večji promociji blagovne znamke originalnega izdelka.
Študija tudi pravi, da naj policija ne zapravlja preveč časa z iskanjem ponarejevalcev. Prav tako zavrača trditve, da za ponaredki stojijo teroristične organizacije in organiziran kriminal.
Eden izmed avtorjev študije David Wall tako meni, da bi lahko podjetja zaradi ponaredkov izgubila kvečjemu petino od 1,3 milijarde funtov, kolikor znaša ocena izgub zaradi ponaredkov v Veliki Britaniji.
"Po vsej verjetnosti je številka še manjša," pravi Wall. "Obstaja dokaz, da ponaredki celo pomagajo blagovnim znamkam, da te hitreje zaokrožijo v modnem svetu in da jih hitreje prepoznajo."
Ob tem pa opozarja: "Osredotočiti se moramo na trgovanje ponarejenih zdravil, slabo narejenih delov za letala in drugih izdelkov, ki lahko ogrozijo človeška življenja."
In kako je pri nas?
V časniku Žurnal24 smo o ponaredkih in kako jih prepoznati pisali že v začetku letošnjega leta. Na Carinski upravi RS so takrat dejali, da je na področju oblačil pri nas največ ponaredkov blagovnih znamk Armani, Gucci in Adidas, pri modnih dodatkih pa Louis Vuitton, Adidas, Gucci in Hello Kitty.
Če boste s ponaredkom iz dopusta prišli nazaj v Slovenijo, pa se vam ni treba bati, da vas bodo doma sankcionirali. Za ponaredke v osebni prtljagi potnika, ki jo nosi s seboj, ko prihaja iz tretjih držav, se ne izvede carinskih ukrepov, če skupna vrednost ne presega zneska carinske oprostitve (300 evrov oziroma 430 evrov za potnike v zračnem ali pomorskem prometu, oziroma 150 evrov za potnike, mlajše od 15 let), iz narave blaga pa izhaja, da gre res za blago, ki je namenjeno osebni uporabi/rabi potnika in ne kaže komercialni značaj.
Drugače pa je s poštnimi pošiljkami. Slednje so lahko predmet carinskega nadzora ne glede na vrednost oziroma količino. Če carinik sumi, da gre za ponaredke, lahko blago začasno zadrži in uvede nadaljni postopek za ugotovitev narave blaga.