Pogovori med Darsom ter pogodbenimi partnerji za izgradnjo predora Markovec, Cestnim podjetjem Maribor (CPM) in Alpine Bau, se po več kot dveh mesecih zaustavitve gradnje intenzivno nadaljujejo in so v sklepni fazi. Kot nam je povedal Marjan Koler z Darsa, naj bi rezultate pogovorov predstavili po sklepu, predvidoma prihodnji teden.
Alpine Bau soodgovoren
Na Darsu prav tako zavračajo informacije, da naj Alpine Bau ne bi želel prevzeti odgovornosti pri dokončanju gradnje predora.
Markovec. Dolg je približno 2,2 kilometra. Pogodbena vrednost je 64,5 milijona evrov – številni so opozarjali, da je vrednost nerealno nizka in se že na začetku spraševali, ali bo CPM uspel predor zgraditi. Predvidoma bo predan prometu spomladi 2013.
Kot pravi Koler, sta namreč tako CPM kot Alpine Bau skladno s pogodbo o gradnji predora Markovec na hitri cesti Koper–Izola solidarno odgovorna za njegovo izvedbo. Alpine Bau ima sicer v konzorciju pogodbenih partneric petinski delež.
Prisilna poravnava CPM
Dodaten zaplet pa predstavlja vprašanje, kaj za gradnjo predora pomeni predlog za prisilno poravnavo CPM, ki jo je njen direktor vložil konec prejšnjega tedna. Janez Škoberne, direktor CPM, za pojasnila včeraj ni bil dosegljiv, za prisilno poravnavo pa naj bi se odločil potem, ko mu v Republiki srbski ni uspelo do roka predložiti garancij za izvedbo gradnje avtoceste Banjaluka–Doboj.
Zastoj pri gradnji predora je sicer nastal zaradi finančnih problemov CPM, ki ima težave z izplačili podizvajalcev in svojih zaposlenih ter, kot smo že pisali, pri plačilu gradbenega zavarovanja predora.