Prihodek trgovcev v trgovini na drobno (v prodaji živil, pijač in tobaka) se je lani zmanjšal za 6,4 odstotka, je včeraj objavil statistični urad; pada že nekaj let zapored.
Zmagovalci in poraženci
Padanje prodaje je posamezne trgovce različno prizadelo; nekateri so svoj tržni delež ohranili bolj ali manj nespremenjen (Spar, Tuš), Mercatorju je padel za okoli pet odstotnih točk (leta 2010 je namreč njegov tržni delež v Sloveniji dosegal od 33 do 34 odstotkov, pred dnevi pa so objavili, da jim je padel pod 30 odstotkov), slavili pa so diskonti, ki imajo od 18- do 20-odstotni tržni delež in so ga povečali za od štiri do pet odstotnih točk.
Možnosti za rast
“V Nemčiji je tržni delež diskontov že dolgo okoli 40-odstoten in tudi pri nas imajo še precej možnosti rasti. Po eni strani namreč širijo svojo prodajno verigo z odpiranjem novih trgovin (Hofer naj bi jih letos odprl osem), po drugi strani pa imajo pri “napadu” na trg na določenih segmentih izdelkov še precej rezerve in lahko svoje cene še znižajo tudi za 20 odstotkov, če gledamo cene, po katerih prodajajo določeno blago v Nemčiji,” razkriva slovenski dobavitelj, ki ne želi biti imenovan. “Diskonti so postali prva izbira pri nakupih za gospodinjstvo,” dodaja sogovornik.
Spremenjene navade
Oktobra lani je tako v raziskavi Trženjski monitor Društva za marketing Slovenije že 40 odstotkov anketirancev dejalo, da v večji meri kupujejo v diskontnih trgovinah; leta 2009 je bilo takih 28 odstotkov, tri leta prej le okoli 17 odstotkov.
Ja, se strinjam! Konkurenca je huda, ljudje kupujejo pri cenejših, trgovine kot je Tuš ponujajo dost dodatnih storitev in bonusov, kar je za kupca v teh časih vedno bolj pomembno. Je pa škoda da so tako zafurali podjetje. Poraba čajev… ...prikaži več in kave v recesiji raste ... hahaha a je čudno? :D
Glede na to, da je Mercator v škripcih in da je naprodaj, je v tem trenutku najboljša da ga kupi slovenski vlagatelj, najboljše bi bilo kar Tuš, saj bi se tako ohranila vsa delovna mesta, pa tudi naše gospodarstvo bi… ...prikaži več tako samo pridobilo na način, da bi še vedno lahko kupovali slovenske izdelke in ohranili proizvodnjo močno. Diskonti na daljši rok niso prihodnost, ker ne prinašajo dodane vrednosti. V tem pogledu najbolj prednjači prav Tuš z vsemi dodanimi bonusi...