Slovenske železnice (SŽ) grafitov na vlakih ne dovolijo. "Ta dejanja ocenjujemo kot vandalizem, ne glede na vsebino oziroma podobo grafita," pojasnjujejo na SŽ.
"Takoj, ko se grafiti pojavijo moramo na vlakih in vagonih očistiti oznake, saj zakonodaja ne dovoljuje vožnje železniških vozil brez vidnih oznak. Če to ni mogoče storiti takoj, in oznake po prvem odstranjevanju še vedno niso vidne, pa je treba potniško garnituro odstraniti iz prometa," poudarjajo in dodajajo, da je ta postopek drag in dolgotrajen, grafite pa čistijo za to izurjeni delavci: "Odstranjujemo jih na postajah oziroma drugih mestih, kjer so parkirani vlaki in je mogoča uporaba sredstev za odstranjevanje grafitov na okolju prijazen način."
Vsako leto škode za več deset tisoč evrov
Na vprašanje koliko škode jim povzročijo grafitarji, na SŽ odgovarjajo: "Če odmislimo škodo zaradi okrnjenega poslovnega ugleda skupine SŽ, lahko stroške v grobem razdelimo na dva dela. Prvi del stroškov sestavljajo: stroški ekipe, ki grafite odstranjuje, sestavine in kemikalije za čiščenje, katerih poraba je odvisna od debeline nanosa in površine na kateri se grafit pojavi.
Ti stroški znašajo več sto evrov. Drugi del stroškov, v višini več tisoč evrov, pa predstavlja izločitev potniške garniture iz prometa, saj večine grafitov ni mogoče odstraniti takoj in jih odstranjujejo po posebnem postopku v delavnicah."
dodajte visokoločljive kamere in senzorje gibanja, in enega varnostnika, ki vklopi zvočni alarm po potrebi in pokliče policijo.
se strinjam, dosti bolj moteče so reklame na oknih mestnih trol. Prav klavstrofobičen občutek ustvarijo, zato bi jih bilo treba nujno omejiti.
Dokler sami pacajo po vlakih razne reklame, da niti ven ne vidiš je vse v redu.