"Okoli 14.30 se je na Jesenicah pripetila železniška nesreča. Po prvih zbranih podatkih sta trčila potniški in tovorni vlak. V trčenju se je nekaj ljudi telesno poškodovalo in so bili odpeljani v zdravniško oskrbo. Po prvih informacijah nihče ni življenjsko ogrožen. Policija še ugotavlja vzrok nesreče," nam je sporočil Leon Keder s Policijske uprave (PU) Kranj.
V železniški nesreči, ki se je zgodila v neposredni bližini železniške postaje na Jesenicah, je bilo po do sedaj zbranih obvestilih poškodovanih 32 oseb, od tega 8 oseb huje.
Ena izmed poškodovank je bila zaradi znakov poškodbe hrbtenice s helikopterjem takoj odpeljana v ljubljanski klinični center. Med tistimi, ki so jih obravnavali v jeseniški bolnišnici, je bilo osem huje telesno poškodovanih, dva izmed njih pa sta bila za nadaljnjo zdravljenje ugotovljenih poškodb obraznih kosti v večernih urah naknadno premeščena v Ljubljano, piše STA.
V jeseniški bolnišnici na zdravljenju ostaja šest huje poškodovanih potnikov, ki pa niso v življenjski nevarnosti, so sporočili iz bolnišnice. Ugotovili so, da so poškodovani potniki utrpeli največ poškodb glave, obraza in vratu.
Tudi prometni minister prišel pogledati
Kraj nesreče si je ogledal tudi minister za promet Patrick Vlačič. Kot je povedal za STA, vzrokov nesreče ta trenutek še ni moč ugotoviti in komentirati."Vsako takšno nesrečo se natančno razišče in se ugotovi, kaj so bili vzroki zanjo ter če so izsledki taki, ki kažejo, da bi lahko prišlo do ponovitve nesreče, se tudi spremeni predpise in ukrepe na železnicah," je zagotovil Vlačič.
Je pa res, da železniških nesreč po besedah Vlačiča v primerjavi z nesrečami v cestnem prometu ni veliko, je pa vsaka taka nesreča problematična, ker je v njej veliko udeleženih.
V rdečo luč?
Predstavnik Slovenskih železnic Matjaž Tancar nam je pojasnil, da sta trčila motorni vlak, ki je z jeseniške postaje speljeval proti Novi Gorici, in tovorna kompozicija, sestavljena iz dveh lokomotiv in vagonov z rudo, ki se je znašla na istem tiru. Na srečo je bila hitrost majhna, je dejal Tancar. Po njegovih podatkih strojevodja motornega vlaka, ki ima po slikah sodeč popolnoma zmečkano kabino, ni bil poškodovan.
Do nesreče naj bi po poročanju spletnega Dela prišlo, ker naj bi sprevodnik potniškega vlaka strojevodji dal znak za pripravljenost za odhod, strojevodja pa je kljub rdeči signalni luči odpeljal s postaje. Ko je opazil, da bosta vlaka trčila je odprl vrata strojevodske kabine in skočil v potniški prostor.
Igor Hribar iz Slovenskih železnic nam te informacije ni mogel potrditi, saj preiskovalci niso izključili še nobenega vzroka za nesrečo.
Promet že stekel
Iz fotografij, ki smo jih prejeli od našega bralca, je razvidno, da sta tako potniški kot tovorni vlak zaradi močnega trka iztirila. Gmotna škoda obeh je zelo velika. Železniški promet je bil mimo Jesenic popolnoma ustavljen, a so ga proti večeru na relaciji Ljubljana - Jesenice že ponovno sprostili, medtem ko bodo na relaciji Jesenice - Bled jezero še naprej vozili nadomestni avtobusi. Z mesta nesreče morajo sicer še umakniti iztirjene vagone tovornega vlaka.
Preiskava vzrokov nesreče bo verjetno trajala več tednov, v tem času pa bodo vse dele kompozicij natančno pregledali in preposlušali posnetke pogovorov v kabini strojevodij.
Najhujša nesreča se je zgodila leta 1984
Za najhujšo železniško nesrečo v Sloveniji velja tragedija pri Divači, ki se je zgodila 14. julija 1984. Po podatkih Wikipedie je na 3. tiru divaške postaje stal potniški hitri vlak na relaciji Beograd - Pulj, ko se je vanj zaletel tovorni vlak, ki je spregledal ukaz o ustavitvi. V trčenju je umrlo 31 ljudi, še 34 je bilo ranjenih. Večina žrtev je bila iz zadnjega vagona, ki je bil do polovice popolnoma uničen.
Ste na kraju nesreče, imate kakršnekoli informacije? Pošljite nam jih.
Kriv je golob-pismonoša,ker je prepozno prinesel nalog za odhod strojevodju IC vlaka?