V nedeljo okoli osme ure zvečer se je na ljubljanski obvoznici med predoroma Golovec in Strmec
zgodila huda prometna nesreča, v kateri je umrlo sedem ljudi. Po doslej zbranih podatkih je nesrečo
povzročil 27-letni državljan Romunije, ki je vozil iz smeri predora Strmec proti predoru Golovec.
Med predoroma, kjer se izvajajo dela na cesti, je romunski državljan med tablami za usmerjanje
prometa začel polkrožno obračati, pri čemer je zapeljal na nasprotno smerno križišče. Medtem je iz
smeri predora Golovec pravilno pripeljal 64-letni voznik osebnega avtomobila, ki je s prednjim
delom vozila silovito trčil v bočni del vozila povzročitelja.
Nesreča zahtevala sedem žrtev
Zaradi hudih poškodb sta na kraju nesreče umrla oba voznika in dva potnika v
povzročiteljevem vozilu. Trije poškodovani so bili odpeljani v ljubljanski klinični center, kjer
sta umrla še dva sopotnika v povzročiteljevem vozilu in potnica v vozilu udeleženca.
Je za nesrečo kriva slaba signalizacija?
Zaradi silovitega trčenja je bil predor Golovec zaprt več ur. © Gasilska
brigada Ljubljana
|
Prometna signalizacija ustrezna
Na očitke o neustrezni signalizaciji so se takoj odzvali na Policijski upravi Ljubljana, kjer so zanikali informacije, da naj bi bil vzrok za nedeljsko nesrečo pokončna zapora na sredini ceste, ki otežuje zavijanje voznikov na nasprotni pas. Vodja oddelka za cestni promet Ivan Kapun je pojasnil, da plastična pokončna zapora ni mogla povzročiti nesreče, saj ni trdna. Potrdil pa je, da je romunski voznik pri obračanju zadel vanjo, a kljub temu obračanje nadaljeval. Glede prometne signalizacije pa je Kapun dejal, da je ta ustrezna. "Vozniki so sicer imeli pripombe na prometno signalizacijo na drugi strani predora Golovec, ne pa tudi na signalizacijo na strani, kjer se je zgodila nesreča. Na tem delu ljubljanske obvoznice pa tudi ni bilo mogoče zaznati kršitev," je dodal Kapun.
Podobnega mnenja pa so bili tudi na Družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Dars), kjer so zatrdili, da je sprememba prometnega režima na tem delu ljubljanske obvoznice označena tako, kot to določa pravilnik. Predsednik uprave Darsa Rajko Siročič : " Poleg številnih elementov signalizacije so bili vozniki o pravilnem razvrščanju vozil na prometne pasove obveščeni s šestimi opozorilnimi tablami, ki so bile nameščene na vsaki strani cestišča na razdalji 600, 300 in 100 metrov pred ločitvijo voznih pasov, enega v smeri proti Gorenjski, drugega v smeri proti Primorski in Dolenjski."
Nevarna vzhodna ljubljanska obvoznica
Po zagotovilih Darsa in Policijske uprave Ljubljana je prometna signalizacija
na odseku, kjer se je zgodila nesreča, ustrezna.
|
Druga nesreča pa se je zgodila pri izvozu na Litijsko cesto, kjer naj bi voznik iz neznanega razloga zapeljal na nasprotni vozni pas. Pri tem je čelno trčil z drugim vozilom, zaradi česar je bil poškodovan en človek.