“Lani smo imeli dva samomora v predoru. Kovinska ograja, ki so jo nato postavili na določenih mestih, lahko deluje le psihološko, ne more pa preprečiti smrti, saj so hitrosti prevelike,” komentira Denis Glavina, poveljnik gasilske operative.
Tudi pri nas ni redko
Po izjavah nekaterih strokovnjakov se je v svetu namreč pojavila nova metoda samomora, ko se ljudje v svojih avtomobilih z veliko hitrostjo zaletijo v steno avtocestnega predora. Tudi v Sloveniji naj bi bil določen odstotek prometnih nesreč povezan s samomori. “Pri nesrečah, v katere je vpleten samo en voznik, gre pogosto za zakrinkani samomor, storjen z avtom. To ni številčno nepomembno, je nekje pod pragom petih odstotkov vseh samomorov v vsaki državi. Podobni problemi so v Skandinaviji, pa tudi v Kanadi, Avstraliji in podobnih državah (velikih in ne gosto poseljenih), kjer so priložnosti, da se ne vpletejo drugi ljudje, kar je glavni dejavnik pri tej vrsti samomora,” je nedavno za enega od časnikov povedal psihiater Diego de Leo, predstojnik Slovenskega centra za preučevanje samomora v Kopru.
Za predore 12 gasilcev
Koprskim gasilcem se je letos pridružilo šest novih kolegov, ki bodo posebej usposobljeni za reševanje v predorih, prihodnje leto pa jih pride še šest. “Kolegi se zdaj usposabljajo v centru civilne zaščite na Igu; za delo v predorih je namreč potrebna posebna oprema, usposobljenost in tudi posebno vozilo z banko zraka. Tudi duševno moraš biti ustrezno pripravljen, saj so intervencije v temnih prostorih, v katerih je velika zadimljenost in temperature ob požaru po trku res hitro dosežejo tisoč stopinj Celzija, izjemno zahtevne,” dodaja Glavina.
Dajte še malo reklame narediti. A res ni več o čem pisati?