Zaradi valov se je začela ladja premikati, kar je nevarno za potapljače reševalce. Dokler se razmere na morju in ladja ne umirijo, ne morejo nadaljevati z reševalno akcijo.
Nevarno za okolje
Italijanski minister za okolje Corrado Clini je danes priznal, da obstaja tudi nevarnost za okolje. "Za zdaj ni prišlo do nobenega iztekanja, a gre za ekološko časovno bombo, ki jo stalno spremljamo," je dejal.
Tudi pri tem reševalcem nagaja vreme, saj zaradi razburkanega morja ne morejo postaviti zaščite, ki bi morje in živali zaščitila pred morebitnim iztekanjem nafte. Minister za okolje na vprašanje, kdaj bodo postavili zaščito, odgovarja le: "Delamo na tem." A dokler se vreme ne umiri, lahko le upajo, da ne bo prišlo do izlitja.
Našli šesto žrtev
Na ladji, na kateri je bilo v času nesreče 4.200 ljudi, so sicer našli še šesto smrtno žrtev. Šlo naj bi za moškega, ki je imel na sebi rešilni jopič, zaradi česar sklepajo, da gre za potnika in ne člana posadke. Pogrešajo še 25 potnikov in štiri člane posadke. Med pogrešanimi naj bi bil tudi otrok. V nedeljo so rešili tri preživele, med njimi tudi vodjo ladijskega osebja, ki ima zlomljeno nogo.
Plul preblizu obale
Družba Costa Crociere, lastnica luksuzne ladje za križarjenja, je v nedeljo priznala, da je 51-letni kapitan ladje Francesco Schettino naredil nekaj napačnih presoj.
Plul naj bi preblizu obale, nato pa naj ne bi sledil predpisanim varnostnim proceduram, kot to velevajo mednarodni standardi. Poleg tega je plovilo zapustil, preden so bili rešeni vsi potniki. Italijanski tožilec Franco Verusio, ki vodi preiskavo nesreče, pa je dejal, da je kapitan zapeljal ladjo preblizu obale in z levim bokom ladje zadel v greben. V dveh ali treh minutah je tako voda zalila poškodovan prostor, poroča The Telegraph.
Kapitan vse obtožbe zanika. Težave naj bi imel z navigacijsko napravo. Italijanske oblasti so Schettina aretirale že v soboto, zdaj se sooča z vrsto resnih obtožb.
Proti obali otoka zaradi kuharja?
Kot danes poroča italijanski časnik Corriere della Sera, naj bi kapitan tako blizu obale otoka Giglio zapeljal, ker naj bi želel razveseliti vodjo strežbe na ladji. Ta namreč izhaja z otoka Giglio.
Schettino naj bi se po poročanju Corriere della Sera, ki se sklicuje na očividce, malo pred nesrečo vodjo strežbe Antonella Tievolija poklical na palubo in mu dejal: "Poglej Antonello, smo čisto blizu tvojega Giglia."
Časnik pri tem pojasnjuje, da bi moral Tievoli teden dni pred plovbo Coste Concordie na dopust, a je moral ostati na krovu, ker zanj niso našli zamenjave. Kapitan pa naj bi mu s plutjem blizu Giglia zato želel narediti neke vrste uslugo.
Na spletu se je pojavilo tudi več amaterskih posnetkov, ki prikazujejo, kaj se je dogajalo na ladji v času nesreče. Enega izmed njih, kjer se sliši kričanje prestrašenih potnikov, je objavil tudi BBC. Lahko si ga ogledate tukaj.
Potopljeno stran zavariti , to stran napolniti z peno, izpumpati morje in povleči v suhi dok.
Zakaj govorite o kapetanu , če ni bil na komandem mostu , ampak z potniki na večerji . Vozil je 1. oficir!
A gremo cigarete tauhat !