Robert Štaba, vodja Zavoda Varna pot, je za Žurnal24 opozoril, da morajo vozniki o vzrokih za tako hude posledice nesreče najprej vprašati sebe.
"Izvirni greh je v voznikih, zato zdaj pozornosti ne smemo obračati drugam. Potrebovali bi specializirano avtocestno policijo, ki bi promet ne le nadzorovala, temveč bi ukrepala, takoj ko bi se zgodil denimo trk dveh vozil in bi s takojšnjim odpravljanjem posledic preprečili tragedijo, kot smo ji bili priča," je dejal Štaba.
V nesreči umrli trije ljudje
V nesreči je bilo namreč udeleženih 38 vozil in 51 ljudi. Trije vozniki, 47-letna Ljubljančanka, 44-letnica iz Logatca in 69-letni Ljubljančan, so zaradi hudih poškodb v nesreči umrli. Šest ljudi je utrpelo hude telesne poškodbe, od tega štirje potniki in en voznik. V življenjski nevarnosti naj bi bila ena oseba.
"Zdravstveno stanje osebe, ki je v življenjski nevarnosti, je nespremenjeno," so sporočili iz UKC Ljubljana in dodali, da so ostali poškodovanci, ki so utrpeli težje poškodbe, ustrezno zdravstveno oskrbljeni in ležijo na različnih oddelkih UKC Ljubljana.
Kresalova in Vlačič napovedala temeljito analizo
Notranja ministrica Katarina Kresal in prometni minister Patrick Vlačič sta napovedala temeljito analizo verižnega trčenja. Na današnjem sestanku sta se s predstavniki zimskih služb pogovarjala tudi o petkovih zastojih na primorskem kraku avtoceste.
Po podatkih policije je bil vzrok prometne nesreče najverjetneje neprilagojena hitrost vozil glede na lastnosti in stanje ceste, preglednost na njej oziroma vremenske razmere ter gostoto prometa.
Zaradi odstranjevanja posledic verižnega trčenja je bil odsek avtoceste Višnja Gora–Grosuplje proti Ljubljani zaprt 12 ur.
Kaj narediti, če se zaradi megle zmanjša vidljivost? Kako se voziti v primeru poledice?
Preberite članek Ob megli prilagodite hitrost!
Usklajena pomoč reševalcev
Na Gasilski brigadi Ljubljana so v nedeljo dejali, da je bila reševalna akcija izredno zahtevna, saj je bilo 38 vozil tako zveriženih, da so se le stežka prebijali med pločevino do 51 ponesrečencev.
"Gostota vozil je bila tako velika, da je bila hoja po tleh nemogoča, zato je bila večina transporta izvedena preko pločevine, kar je dodatno oteževalo naše delo," je pojasnil.
Največji problem sta povzročali gosta megla in izjemno spolzka cesta, kar je podaljšalo interventni čas, vendar so policisti po besedah Žagarja dovolj dobro zagotovili interventno pot.
Gasilci so zelo pohvalili sodelovanje s policisti, reševalci in cestnimi službami, pravijo, da je šlo za eno najbolje usklajenih posredovanj. Svoje delo so končali šele ob pol petih zjutraj.
Da je bilo delo vseh reševalnih služb zelo učinkovito, potrjujejo tudi udeleženi v nesreči.