Voznikom težkih vozil se s 1. aprilom na slovenskih avtocestah in hitrih cestah ne bo več treba ustavljati na cestninskih postajah, saj bo preko sistema DarsGo zaživelo elektronsko cestninjenje. Do sredine tedna je bilo v sistemu registriranih 65.000 težkih vozil, na Darsu pa avtoprevozniška podjetja pozivajo, naj naprave DarsGo pridobijo čim prej.
Cestninjenje tovornih vozil bo od 1. aprila potekalo prek skupno 128 portalov nad avtocestami in hitrimi cestami. Cestninski portal bo ob prehodu težkega vozila zaznal napravo DarsGo v vozilu, kar bo podlaga za obračun cestnine za posamezen cestninski razred.
Kot so pojasnili na Darsu, bo v napravi DarsGo zabeležena registrska številka vozila in emisijski razred Euro. Cestninski razred bo določil voznik pred vsako vožnjo glede na število osi vozila. Če bo vozilo na avtocesto zapeljalo brez naprave DarsGo, to pomeni, da je voznik avtomatsko kršitelj, globe se začnejo pri 800 evrih, opozarjajo na Darsu.
Ob tem izpostavljajo, da ne gre zgolj za to, da bo nekdo na avtocesto zapeljal brez naprave DarsGo, globa bo namreč sledila tudi v primeru, da ne bo finančnega kritja na napravi DarsGo ali pa da bo imel uporabnik nastavljeno napačno število osi. Oglobljeni bodo tudi tisti, ki bodo uporabljali DarsGo napravo, ki ni bila izdana za konkretno vozilo.
Uporabniki sistema DarsGo se lahko registrirajo na sedmih matičnih DarsGo servisih, prek zaledne pisarne, spletne strani darsgo.si, na 60 lokacijah na bencinskih servisih Petrola in OMV ter MOL na avtocesti, od začetka marca pa še na skoraj 70 lokacijah Petrola, OMV in MOL zunaj avtocest.
Postopek registracije stranke in vozila na DarsGo servisu poteka tako, da stranka predloži uslužbencu podatke in dokazila o vozilu, ki jih ta vnese v sistem, skenira dokumente ter po plačilu administrativnih stroškov izda personalizirano napravo DarsGo. V povprečju traja postopek za eno vozilo pet minut, če ima voznik vse potrebne dokumente, so zapisali na Darsu.
Na Darsu prvi dan uvedbe novega sistema DarsGo ne pričakujejo večjih zapletov, saj je 1. april letos praznični, velikonočni konec tedna, ko tudi sicer velja prepoved vožnje večine težkih tovornih vozil, ne le v Sloveniji tudi v vseh okoliških državah. S tega vidika je uvedba elektronskega cestninjenja za tovorna vozila za Dars ugodna, prava pokazatelja uvedbe sistema bosta 3. in 4. april, so poudarili.
Do sredine tega tedna je bilo sicer registriranih skupno 65.000 težkih vozil, od tega jih je približno dve tretjini tudi pridobilo napravo DarsGo. Število se zlasti v zadnjem obdobju občutno povečuje iz tedna v teden.
Razmerje med domačimi in tujimi uporabniki je enako kot v obstoječem sistemu. Sicer pa je bila do prejšnjega meseca večina registriranih v sistem DarsGo domačih uporabnikov, zdaj postopoma že prevladujejo tuji, največ iz Romunije, Madžarske, Poljske in Hrvaške.
Za pomoč uslužbencem, ki izdajajo naprave DarsGo, so na Darsu pripravili tudi prevode najpogostejših izrazov in pojasnil v 21 jezikih.
Avtoprevozniška podjetja na Darsu pozivajo, naj se čim prej registrirajo v sistem in pridobijo naprave DarsGo ter se tako izognejo morebitnim čakalnim vrstam ob prehodu na novi sistem cestninjenja ter visokim globam, če bodo na avtoceste in hitre ceste zapeljali brez naprave.
Vozila, ki bodo iz tujine vstopila na naše omrežje brez naprave DarsGo, se bodo morala ustaviti na prvem DarsGo servisu, registrirati in poravnati cestnino za dotlej prevoženo razdaljo. Ker bodo prvi dnevi uvedbe novega sistema cestninjenja zahtevni, so na Darsu za pomoč pri urejanju prometa na vstopih v državo neposredno po avtocesti zaprosili tudi policijo.
Tuje avtoprevoznike oz. avtoprevozniška podjetja obveščajo na več načinov, med drugim z neposredno pošto, ki so jo v minulih mesecih že večkrat poslali na več tisoč naslovov, z deljenjem informativnih zloženk in letakov ter preko radijskih oglasov.
Na Darsu za letos načrtujejo, da bodo odstranjene in preurejene čelne cestninske postaje Log, Torovo, Hrušica, Nanos, Dane, Drnovo, Vransko, Tepanje in stranske cestninske postaje Vrhnika, Logatec, Unec, Postojna, Razdrto, Krško in Slovenske Konjice. Prav tako načrtujejo preplastitev približno poldrugi kilometer vozišča gorenjske avtoceste med Torovim in Vodicami ter priključka Vodice v tej smeri, preplastitev vozišča na razcepu Nanos, ter na primorski avtocesti na priključku Logatec.
Razpis za rušitev in preureditev preostalih cestninskih postaj je načrtovan za drugo polovico leta, predvidoma jeseni, izvedba pa v letu 2019.
Tako kot je v Italiji, naj rajši prepovejo prehitevanje za tovorna vozila na avtocesti... Da ne delajo zastojev...
Pokazatelj bo pokazal morje šleperjev in ostalih kamionov na cestah nižjega razreda.
že vidim, kok goljufov bo.