Sodeč po predlogu ministrstva za gospodarstvo bodo omejene le še cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva, cene 100-oktanskega bencina in kurilnega olja pa ne več.
Gre za prvi korak k liberalizaciji cen, pojasnjujejo na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer so predlagali spremembo uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov.
Kot je znano jih država regulira po metodologiji, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja dolar-evro, modelske cene pa se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij.
V proračun nekoliko manj denarja
Po mnenju ministrstva za finance, bo imela spremenjena uredba rahle negativne učinke, saj bi se zaradi sicer rahlega dviga cen bencinov, ki niso več pod nadzorom povečala poraba cenejšega 95-oktanskega bencina.
"Na podlagi ugotovitev, da je povpraševanje po motornem 98- in večoktanskem neosvinčenem bencinu cenovno precej neelastično, hkrati pa je motorni 95-oktanski bencin, ki bo še naprej pod regulacijo, dober nadomestek motornemu 98- in večoktanskemu bencinu, je ministrstvo za finance ocenilo, da bo prišlo do sorazmerno majhnega izpada javnofinančnih prihodkov odprave regulacije cen motornega 98- in večoktanskega bencina, t.j. za približno 0,3 milijona evrov," so zapisali v gradivu.
Cena kurilnega ne bo bistveno višja
Pri kurilnem olju pričakujejo, da se zaradi "dokaj konkurenčnega okolja in enostavnega vstopa novih konkurentov končna cena za potrošnike (skupaj s prevozom goriva na dom) ne bo bistveno spremenila, zato tu ne bo prišlo do zaznavnih finančnih učinkov".
Cene naftnih derivatov v Sloveniji se po metodologiji oblikujejo od leta 2000. Distributerji naftnih derivatov so že večkrat dali pobudo za liberalizacijo cen.
- Preberite še: Sprostitev cen bencina: "Tvegana poteza, ki jo lahko na koncu drago plačamo potrošniki"
dezurni@zurnal24.si
Točn tko. Država je skrbela samo za to da ni šla cena preko razumne meje. Je pa še vedno lahko bila konkurenca in nižje cene od maksimalnih cen. Ampak to ni bilo nobenmu v interesu ker se tak ve da… ...prikaži več ima Petrol pri nas malo manj kot monopol in mu ni treba skor nič naredit da to tud ostane. Enostavno ima črpalk malo morje v primerjavi z konkurenco.
Ah, to ni nikakršna liberalizacija, levji delež trga goriv so obdržali pod kontrolo. Dobro, da se ne hvalijo, da ne bodo več kontrolirali cen premoga na črpalkah (kdove, mogoče kakšno vozilo še parni stroj poganja).
Glede bullšita okrog konkurenčnosti, naftnim derivatom je država regulirala le NAJVIŠJO ceno, dočim najnižja ni bila regulirana nikoli.